söndag, mars 08, 2009

Eftermiddags inlägg för mig

Inte igår ni fick ett sånt här sent inlägg av mig, men jag kände att jag tog en paus från internet världen idag.
Fick upp vid nio, förflytta mig till soffan och läste lite i boken. Slumrade till och vaknade efter tolv, sjukt skönt... var länge sen.
Värmde på maten som jag åt igår, då jag gjorde två portioner.
Efter det blev det kaffe latte med lite vaniljsocker i dens kummade mjölken, underbart gott. En sked med inbyggt sugrör... satt och njöt av den samtidigt som jag tittade på Brothers & sisters.
Klockan 15 började min tvätt tid så nu är det det jag pysslar med och mellan tvättarna slappar jag sitter här eller gör nått annat som faller mig in.
Vill läsa mera i boken, gillar den. Men jag blir ju så trött :)
Ska kolla lite repres tv sen, så är det ju One Tree Hill och Gosip Girl ikväll.
Blir nog att sova tidigt ikväll, en ny vecka med nya tag behöver sin energi.

Vad gör du en söndag som denna?


Ps. Inatt var det min tur att ha uppblåst balong påsen :) Elsa fattar, haha Ds.

4 kommentarer:

  1. Tittar ut på snön, det ärstora flingor som dalar. Det blåser nog också - bäst att vara inomhus.
    En latte kanske.

    SvaraRadera
  2. Epsilon: Hej, kul med en nu som visar sig och kommenterar :D
    Här snöregnar det smått. Blåser, tror jag inte det gör så mycket, inte mellan gångerna jag springer till tvättstugan iaf.
    Latten är redan slut, vem vet kanske blir en till sen.

    SvaraRadera
  3. Haha, då var det du som spela på trumman i natt ;) Därför min trumma var lite mindre i natt..

    Ja det är mycket som är nytt och som är första gången. Idag är påsen sådär lagom vän igen. Den är bra där den sitter. Igår var det mest en påse med skit. Kändes äckligt liksom.. Ja, det är blandade känslor och det skiftar från dag till dag.

    Det gick faktiskt bra att ligga i badet med påsen. Det var lite luft i den och jag hade lite vatten i eftersom jag var rädd att jag inte skulle komma upp igen..hehe. Och påsen la sig på vattenytan och flöt lite fint...haha. Ja, det låter roligt och du får skratta!

    Min söndag är sådär lagom seg och slö. Skönt faktiskt..Ska se klart en film som jag påbörjade innan (!) operationen men aldrig fått tummarna loss att se klart. En dag då jag bara asar i soffan helt enkelt..

    Det här med maten har jag verkligen fått tänka om. Jag åt sällan frukost innan jag blev inlagd, vilket är det viktigaste på hela dagen nu. Nu mår jag ju inte så dåligt och sitter inte på toaletten halva dagen så nu kan jag faktiskt uppskatta frukosten. Sen lunch och middag. Som du säger så är det nog ganska viktigt att äta något på kvällen så magen får en skjuts fframåt. Kan kanske vara därför jag haft så mycket luft dessa nätter. I natt var det bättre och då åt jag också senare middag på kvällen..hmm, det var ett bra tips!

    Nu har det kommit upp bilder i min blogg, enbart för dig. *fniss*
    Vattenglaset är hämtat, fortsätter snacket på msn! ;)
    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Elsa: Japps var jag, hörde du inte min ny komponerade låt ;)
    Tänk bara alla nya sitvationer som känns som första gången... pirr pirr.
    Testa du dom där klisterlapparna som ligger i förpakningen som påsarna ligger i... har hört man ska ha dom på filtret ...mer har jag inte tagit reda på.
    La den sig och flöt haha, förlåt låter så kul..Är nog derför man ska ha den där filtret kanske och att det inte ska färga sig i vattnet?!
    Tur jag fick skratta :P
    Mm frukosten är super viktig förr att magen ska komma igång och inte haka upp sig om man säger så.
    Du får testa dig fram med vilka tider som passar bara att äta. Men ett tips är att tänka på att äta ditt stora mål mitt på dagen vid lunch för då när du äter på eftermiddagen vid fyra fem typ så är det ju det och den mängden som kommer ut när du senan äter kvällsmackan och då blir det lite väl stor aktivitet och mycket att fylla påsen med.
    Såt bilderna, super kul med bilder =)
    han inte till tvättstugan men tar det i rekalmen...
    Trevlig tv kväll!!
    Nu börjar one tree hill...
    Kramar

    SvaraRadera