onsdag, mars 25, 2009

Jobb denna torsdag?

Dom ringde och kolla om jag kunde jobba imrgon med 06-14, men jag bet lite på naglarna (inte ordagrant). Jag vill jobba, men jag måste ju skriva föreläsningen. Så jag försökte ta mig mod och säga nej, sa det men sen kom vi på att man kunde göra på ett annat sätt. Då personalen redan var aktiv på andra pass. Jag ska ev. jobba 13:30-16:30 imorgon, dom ringer tillbaka och säger sen om det funkade.
Det betyder att min lördag kan gå till att jobba med föreläsningen och få någon timme sovmorgon, då min korpp skrikigt stopp varje morgon denna vecka.
Så jag hoppas min dag ser ut ungefär så här imorgon:
08:00 klockan ringer och jag går upp duschar och äter frukost
09:00 börjar jobba med presentatons programen (om jag lyckas fixa provrammet till datorn)
12:00 lunch
13:00 åka till jobbet (intag av fika under denna tiden)
16:30 hem igen
17:00 fortsätta med skrivandet då jag kanske fått lite idéer under arbetstiden då jag rensat tankarna och kommit ifrån hemma miljön.
Hoppas det blir så. Annars blir det att byta ut tiden från 13.00-16:30 att arbeta helt med föreläsningen, då jag inte kommer jobba 06:00-14:00. Men jag känner ju mig, kommer ju inte kunna säga nej. Men jag måste tänka på mig själv med, blir trotts allt 170 timmar denna månad (173 timmar om det blir som ovan). Det som driver mig med är mina otroliga kostnader jag har ligger nu, vill sååå gärna bli av med dom. Men jag ska inte gå av eller gå under på cupen, måste försöka tänka på mig med.

Allt är lättare sagt än gjort, känns det som många gånger.

PS. Tusan, jag hade ju redan planeat in biblioteket torsdag. Får hinna med det med eller ta det i dag, men nej ska ju använda mig av böckerna. Får göra som min gamla vanliga rutin, lämna dom direkt efter jobbet på fredag.

Nu undertiden jag skrev ps:et här så ringde dom, blir som ovan jobbar 3 timmar imorgon. DS.

2 kommentarer:

  1. Jobba inte ihjäl dig nu gumms...

    Nu finns det ett helt inlägg hos mig, vart lite knas :)

    KRam kram

    SvaraRadera
  2. Zera: Ska försöka :) Ska kika in... Kramar

    SvaraRadera