tisdag, mars 24, 2009

Andra i liknande sitvationer?

Jag läste just detta i, Maddepladders blogg.
Det slog mig att jag inte kommit i kontakt med så många killar via min blogg, som har mag och tarmsjukdom. Annars är det nog lika många tjejer som killar... här i bloggvärlden.
Jag fick via ilcos forum sida kontakt med en kille som jag pratat mycket med, och haft stor hjälp av. Tackar otroligt mycket! (du vet vem du är)
Annars har det varit killen som kallade sig Sakke, men nu när jag skulle länka till dig så var din blogg bortagen. Det tar ju sin tid detta med bloggen, men hoppas du kommer tillbaka till denna värld.
Till inlägget som maddepladder skrev om, detta är en kille som kallar sig Robin. Han har ileostomi och vill ha hjälp att sluta skämmas för den.
Sänt iväg ett mail till dig, hoppas du svarar.
Det jag tänkte med detta inlägget är om det är fler killar (men absolut tjejer också) som läser bloggar och hittat hit?
Skriv gärna en rad eller två, vore så kul att få veta om det är många som är i samma sits, och om man är till hjälp för fler än dom man skriver med här via bloggarna.

4 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Jag fick UC när jag var 25 år, åt sulfa(6/dag) i 6 år och blev sen överkänslig mot detta. 1987 op. hela tjocktarmen bort(den hade skrumpnat), fick en ilestomi och ändtarmen sparades. Denna skjöldes varje dag med NaCl, just för att slem och "annat örk-pörk" skulle komma ut och tarmen skulle friskna till. Efter 9 mån var ändtarmen frisk och då sydde dr ihop ändtarmen med tunntarmen. Tyvärr kom sjukdomen ca 1 år senare tillbaka i ändtrmen och då remitterades jag till Sahlgrenska i Göteborg. Sedan mars 1990 har jag en Bäckenreservoar och DET var/är underbart, jag har 4 toabesök/dygn och ångrar inte att detta gjordes. Vill du veta mer kan du nå mig på kajsa02vat@yahoo.se

    SvaraRadera
  2. Anonym: Hej! Vad kul att du skriver! Det var en resa du gått igenom. Skönt att du mår bra idag och att det fungerar bra. Vill gärna veta mer och kommer maila dig =) Tack!

    SvaraRadera
  3. Hej

    Nu hittade jag hit också. Har också blivit opererad för stomi pga tjocktarmscancer. Haft den i 2 månader nu, men enligt doktorerna så ska stomin sättas ner sen efter canceroperationen.
    En pojke till som kommit till din blogg :)

    SvaraRadera
  4. Henrik: Hej! Kul att du hitta hit. Hoppas operation och allt gick bra och att stomin fungerar bra. Hur känns det att ha stomi då? Jag har haft min stomi i 7månader. När du ska sätta ner den... Hur kommer du gör då, jag menar har du tagit bort så lång bit så det blir IRA eller resorvar?
    Kul med lite grabbar här med ;)
    Lycka till med allt!

    SvaraRadera