torsdag, mars 12, 2009

Helgen

Blev ju avbokat att träffa jobbar kompisarna i helgen, så blir nog istället att träffa lite tjejkompisar. Verkar bli lördag middag, och då blir det barn med :o)
Funderar på om jag har indigrienser hemma så jag kan baka något... Får kolla det i eftermiddag, annars får jag köpa mjölk och grädde och bjuda på chokladpudding för chokladpuddningspulver har jag hemma :)

Måste bara kolla upp med några andra vänner om det ska bli dans i helgen :) Ja ni läser rätt, folketspark dans. Haha. Jag blir chaufför isåfall, passar mig och min ekonomi bra nu. För när man är chaufför är det en oskriven regel att man betalar inträde.

Det är lite olika att jobba dag när det är två skift inne på bygget, sammarbetet och team arbetet är inte lika när man kör med dom olika skiften.
Men eftersom jag fortfarande gör som jag ska och det som gäller, så blir det ju perfekt med skiftet som sammarbetar. Medans skiftet som mest gör som dom vill och inte säger till vid flytta bilar och dyligt så blir det mycket rörigare.
Det som är synd med detta är att det kan utåt sett verka som det är vaktens fel, men så är inte fallet. När man roppar och frågar och har sig blir man då också "gnällig/tjatig".
Men som sagt när jag själv vet att jag gör mitt jobb rätt så är det lungt, synd bara att det inte funkar lika bra på båda skiften.

Man kan inte få allt här livet, man får istället göra det bästa av sitvationen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar