tisdag, mars 24, 2009

Smaklig måltid

Varför känner jag jämt att jag vill gå ut och ha kul göra saker och umgås med vänner, när jag har som minst pengar!? Nog att man vill upp ur det negativa tankarna, bli glad!
Just nu i denna stund känner jag det vore underbart med en utflykt eller utgång, men blir det icke.
Dagens utsvävningar blir till Apoteket för att hämta ut min beställning, så blir en liten kartong idag.
Var tomt på bilar nu, så höjde musiken lite och sjöng loss. Tur ingen ser mig :P

Har funderat lite, och tror min dag splan är så här:
Efter avslutat jobbb, ta mig hem med min bil.
Borde ta en prommenad och hämta mitt paket på apoteket, men vet inte hur stort det är... Måste man ta emot kartongen? Jag menar det är ju alltid massa luftkuddar och annat onödigt. Kan man be dom öppna kartongen och få det i en papperskasse som annars får saker i när mäan beställer mycket?! Tar nog en promenad dit och om inte så får jag väl packa om paketet själv. Men tror inte att det borde vara ett problem.
Gå hemmåt och, då har jag gjort ett ärende samtidigt som jag fått prommenad, känns som jag är ute och går mindre nu!? Var jag det förra veckan, funderar... men kommer inte på fall jag gjorde det eller ej.
Vidare hem iaf... Installera programmet PowerPoint, känner jag mig rätt kommer jag vilja sitta och knapp och lära mig lite :) Fick ju utbildning på det i skolan. Men hallå, det var åtta år sen.
Laga mat måste jag göra, har idé torka. Just ja jag skulle ju skriva laxrätten till Elsa... Man kanske ska göra lite lax idag, har ju allt hemma till det. Är ju en väldig fördel när jag inte ska handla nått. Ska göra som sist när jag var ute och gick... glöma telefon plånbok och allt... hade bara nyckel och mobil. Men du se då minns jag ju, jag gick ju förra onsdagen. Då jag var med Erika och sen var hos Henrik på kvällen.
Till något helt annat, nu har jag börjat få så där ont i ryggen igen som jag hade när jag gick till massören sist och vi inte kunde låsa upp så mycket utan hon sa att jag skulle gå till naprapat eller kotknackare, minns inte vilket, då jag inte skiljer på dom så bra. Men när ska jag ha råd med det 2020 eller :P Nej men jag får helt enkelt kolla upp det. Men kan tänka mig att tidigast jag kan är juni -09 om inte bilen kommer dra iväg för mycket... då blir det senare. Får försöka göra lite övningar och träna lite istället så jag inte blir stelare och stelare.
Haha, detta är typiskt mig sväva ut så i snacket... Var var jag... mat... Efter maten ska jag tänka lite på och planera föreläsningen... känner mig inspererad nu, hoppas jag känner lika när jag är hemma.
Fast jag behöver ju städa hemma, borde kanske lägga energi på det, så det känns bra att vara hemma. Annars känns det inge kul, och då kan det dra ner den bra känslan när man är hemma och ska spåna idéer. Behöver dammsuga, damma, skura, bädda rent i sängen, Städa toaletten och ja ni vet allt sånt där. Egentligen skulle jag vilja skuva ihop två tavlor och upp med dom i sovrummet, samt upp med tavlan i vardagsrummet. Kanske dags att byta min för långa gardinstång snart!? Men ska ju ev. upp en vajier där...Har inte plockat ordning i bokhyllan heller, det står grejer där som skulle undan när jag flytta in. Kan inte bestämma mig om det är värt att göra alla hålen på en och samma vägg för att få upp dom två hyllorna jag hade ovanför skrivbordet förut. Men vore ju lite mer ombonat och praktiskt. En tvantänn kabel till sovrummstven vore ju kul med, men det är ju en 150 kr beroende på hur lång det nu behövs. Fixa ordning i hyllorna i tvbänken med.
Ja ni ser mycket planer är det.... Men men, får helt enkelt prioriera och bestämma vilken ordnign allt bli i.
Dagen får väl visa hur det blir! Har ju lovat mig själv att sova senast 21 idag, och det behövs värkligen, då jag känner mig trött och som om klockan bara vore 8 än, fasten huvudet är med och piggt.
Tänkte på det idag, jag har inte lika mycket besökare och inte lika mycket kommentarer längre. Men vill inte tro att det är jag som är tråkig, utan mer att många har sitt att tänka på. För jag hoppas ni kikar in hos mig ändå, trots att jag ibland pepprar in inlägg och andra stunden är seg. Förstår om man inte orkar läsa allt :P
Nej nu blir det lunch här då klockan har hunnit blivit 11:58 innan jag blev klar med detta inlägget, tur man jobbar samtidigt.

Märks hur det går med mina planer ;)

Smaklig måltid på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar