måndag, mars 09, 2009

Loppis

Haft super trevligt med moster och syster, fick tulpaner med björkris. Rosa, passar bra till mina bruna gardiner. Kan säga att jag är bortskämd med tulpaner nu ;) Fått fyra buketter sen jag flytta hit. Är så trevligt med blommor.
Kaffet blev populärt, men nästa gång får jag bjuda syster på en riktig espresso istället för latte, för hon gillar kanske det bättre, får fixa såna där koppar bara.

Har talat med Emma nu, moster gav förslag om att stå på uffes lada, på loppisen. Jag och emma har ju tidigare tänkt att vi ska stå på loppis. Så nu blir det nog att boka ett bord framöver då det tydligen kan va vänte tid för bord.
150 kr för ett bord, så om det går ska jag och Emma dela ett bord :) Perfekt, våra kombi bilar fyllda, bara att gå och hämta och fylla på haha... Jag har aldrig stått på loppis. Men tror det kan ge lite klirr i kassan, man kränger ju ändå sånt man inte använder. Om inte annat kan det va nyttigt för mig att rota i mitt förråd på 24 kvadrat som innehåller det mästa. Vet blandannat att jag har kastruller där som jag skulle behövanu men vet inte riktigt var :S
Sår se om man får tid till 4 april... blir då helgen efter min föreläsning i Karlstad.
Pirr pirr in för den, måste sätta mig ned med den snart... men är svårt att fokusera. Vet inte varför.
Kan det ha med denna penga sitvation jag är i?! Avskyr värkligen att inte ha pengar.

Kan säga att syrran gav mig en ny idé när det gäller inredning i hemmet, på min vägg i köket där jag inte vet alls vad jag ska ha blir det nu en vit tavel list mot den vita väggen och sen ha kokböcker där... ska smaka lite på den idéen och landar den bra i smaken även om någon dag, så blir det så! Tack syster.
Ska även hitta duken jag tänkt måla min tavla på som jag varit påväg att göra ett år, så nu är det dags att det blir gjort.

Ska ta en kvällmacka snart... har ännu inte läst så blir lite läsning med.

Tycker ni som läser min blogg det blir för många och ointressanta inlägg?
Eller kanske helt enkelt inte finns så mycket att kommentera alltid...
Hoppas ni stannar kvar iaf =)
Eller vad vill ni se mer av i min blogg, om ni skulle få bestämma.... (fast är ju min blogg så jag bestämmer ;D )

6 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Åh, vad kul med loppis!!! Det är kanske inga enorma summor man tjänar, men man blir av med en massa som man ändå inte använder och lite klirr i kassan kanske det kan ge. Låter som ett roligt (och billigt) nöje. För det kan det faktiskt vara att stå så bland folk en hel dag.

    Ja, hur ska du klara dig utan mig nu...*fniss* Abstinensen sätter nog in i morgon lagom till lunch ;) Jag beräknar att komma hem på torsdag kväll. Ska besöka skolan en sväng i morgon eftermiddag och förhoppningsvis träffa lite kursare och resten av tiden ska jag spendera hos min barndomsvän. Det blir shopping och mys. Ska bli roligt att komma "hem" en runda och känna av storstadspulsen igen. Men det är lite blandade känslor, vet inte varför jag känner en smula ångest över det hela också. Kan vara för att jag mådde så förbaskat dåligt den senaste tiden jag var där...?

    Det med listen och kokböckerna tror jag kan bli rätt bra. Är det en stor vägg?
    Själv har jag i mitt lilla kök två tapetvåder som är inramade med en list. blir som en jättestor tavla. Begripligt? Om inte får du ha ett kort på den sen någongång...hehe.

    Ha en skön kväll! Nu sk ajag sjunka ner i soffan en stund innan sängen vrålar efter mig. Idag kallar den inte, den fullkomligt skriker efter mig...;)
    Sköt om dig gumman!! Många kramar

    SvaraRadera
  2. Elsa: Ja det sägs att det kan vara rätt roande, och det kostar ju inget att ha kul en lördag där, bara man får in för det kostar att stå där :D
    Får se om man få ihop lite saker, men ska väl inte vara nått problem för mig då jag har att ta av, haha.

    Ja du jag fick ju nästan abstinensbesvär idag innan du skrev :) Tänk till tordag ;) Vill inte tänka tanken! haha

    Klart det blir med blandade känslor, men du får se det som att du får en ny milstolpe nu när du åker dit. då blir detta minne det du kommer minnas i fortsättningen.

    Jo jag tror jag förstår dig, men vore kul med en bild iaf så jag tänker rätt ;D Men först fick jag en bild att det var två smala med tapet och sen fick jag en bild att det var en tavel list med en tapetserad yra på :D Så har jag tänkt göra många gånger, men har bara kommmit till det med tyg än slå länge. Men blir nog med tapet när jag hittat nån jag vill ha. Var lite därför tanken jag tog vitt över allt för att allt skulle passa.

    För mig blir det ingen soffa, sitter nästan inget där på veckorna har bara på tven två gånger i veckan känns det som... Nu ska jag snart stänga av datorn och lägga mig och läsa.
    Just ätit kvällsmackan.

    Hoppas du får det riktigt bra i götet nu, och hör av dig via mobilen om det är något... Jag finns här! Alla tider på dygnet.

    Mitt restips är att stressa inte, andas ordenkligt ät regelbundet, strunta inte i nått mål och ät nån kvällsmacka innan sängång.

    Ha de riktigt nice nu! Lev livet gumman, nu kan du det! Njut!
    Var rädd om dig, och gör inget jag inte skulle gjort ;o)
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  3. Tulpaner, vad kul! Minns inte när jag fick blommor senast...men är så onödigt att ha det här hemma för stig äter bara upp dem, den lilla token! =)

    Loppis kan nog bli kul, men tamed er en stor portion tålamod, tror det kan behövas med vissa människor!

    Så du ska måla en tavla, spännande! Hade ingen aning att du har talang för sånt, önskar att jag också kunde sånt, men är totalt icke konstnärlig.

    Hur är det med dina sår nu, fortsätter det läka fint som de ska? det hoppas jag iaf!

    Läser du relationsboken nu? är den bra? jag har fått de tre första böckerna från adlibirs som jag har beställt, men har inte hämtat ut dem än å kommer inte hinna det imorrn heller.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Hellie: Förstår dig om kissemissen tuggar i sig blommorna. Du får hägna in dom men hönsnät, haha... Vilken syn :P
    Ja tålamod vid loppis besöket är nog det som behövs mest. Men jag har ju verkligen det yrket med, träffar runt tvåhundra chufföer på åtta timmar. Men är ju alltid skillnad på folk och folk, finns ju alla varijanter.
    Ja tavla har jag redan målat en, målade en då jag skulle göra det jag hade i huvudet, det gick inge bra utan lärde mig att man måste börja på ett helt annat sätt för att få formen som jag vill ha på min tavla. Har absolut inga talanger. Men varför köpa "kladdkonst" när man kan kladda ihop det sjäv ;)
    Har en kompis som är superduktig!!
    Mina sår, såg du inte mina magbilder här om dagen? Jag la ut bilder på det. Så mina sår är fina nu från andra veckan in på februari har det varit en bra yta. Är bara hur stark den är som är frågan nu. Men börjar lita på det nu så dags att börja röra magen lite då den varit helt avslappnad i ett halvår med öppet sår. Är så skönt att ha skin/ärr på hela magen och inte massa sår över allt.
    Japp läser boken är på drygt sidan 50 av typ 200.
    Börja läs den!
    Den har fått mig att tänka, och mycket av sånt jag läser i boken har jag pratat och diskuterat med min vän om tidigare. Inte samma självkart inte.
    Men tex om att jag stöter ifrån mig killen när det blir mer än några träffar. Och när man läser detta och tänker så kan man få tanke gången om hur det kommit till.
    Du får smyga iväg till posten ;)

    Hoppas du fick mitt sms och att det gick bra att jag gjorde så =)

    Kramar på dig vännen!

    SvaraRadera
  5. Hej hopp!!

    Vill bara säga att helgen den 4 april funkar inge bra...Cornelia fyller ju den 1
    , så det bli kalas hela den helgen..hehe
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Zera: Mm misstänkte det sen när jag såg kalendern här på jobbet.
    Vi får ta någon annan helg. När kan du?
    Kram

    SvaraRadera