söndag, mars 22, 2009

Wii Fit

Har haft en toppen dag med besök av tjejerna, har ätit mat och lirat Wii. Fikat och haft kul. En mycket trevlig dag!
Nu ska jag ta och läsa lite och sen är det One Tree Hill och sen Gosip Girl som gäller, mysa lite. Men lite kvällsmacka ska även intas sen, är sugen på lite choklad med.

Har för övrigt hoppat över min tvätttid idag, boka om en ny till torsdag. Passar bra så allt är rent, när jag ska försöka lista ut vad jag vill ha till helgen :)

Jo just kan tillägga att vi spea Wii Fit, och jag har gått ner 6,5 kg sen i sommras. Utan att ha gjort nått, haha iofs ingen tjocktarm kvar och säkert inte samma muskelvikt. Men ändå. Tror helt enkelt kroppen är mer i balans och mår bättre nu, härlit att min kropp kan få känna lite stabilitet. Det är den inte van med efter alla upp och ned gångar i vikt och allt mina senaste tio år.

6 kommentarer:

  1. Hur länge har du haft UC egentligen? Det har sagts innan men mitt minne är otroligt kort.. :S

    Jag blir ju lite nyfiken när du redan ny skriver om nästa helg. Något stort på gång? ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Elsa: Jag har haft diagnosen sen slutet på maj 2003. Men med facit i hand misstänker/vet vi att det starta i högstadet.
    Är ju föreläsningen till helgen :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ah, minnet du vet.. Den där föreläsningen är på något konstigt vis svårt för mig att komma i håg...haha.

    Vad glad jag blev över din fina kommentar. Det är så skönt att ha hittat dig Nilla, och ju mer jag lär känna dig ju mer känner jag att vi vet hur den andra har det. Vi är nog ganska lika ändå! ;)
    Jo visst har jag kortison hemma. Äter ju fortfarande prednisolon fast i låg dos. Är nu nere i 5 mg. Känns dock ganska gnälligt att ringa i morgon igen.. :S fast jag vet att jag inte ska behöva känna det så..

    Och ja, lax äter ja!

    Ha en fin kväll gumman!! kramar

    SvaraRadera
  4. Elsa: Ja minnet är inet alltid med en, men nog för man har för mycket i huvudet.
    Bra det gumman!
    Ja instämmer, är glad du fann mig. För mitt minne vill säga att det faktiskt var du som fann mig!?
    Jag tycker inte du tjatar men jag förstår dig, men din läkare vet ju inte hur hdu har det om du inte säger det. Du vet dom är duktiga men du är bäst på dig själv. ring och säg att du har en tanke om att ta en kortison dos nu när kroppen kan lägga det på tarmen som vilar och han kommer säkert instämma.
    Den nu vilande tarmen behöver få hjälp och mer kraft att ta bort och häva inflamationen.

    Då ska jag skriva ner lax rätten jag brukar laga, men nu är reklamen slut...

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Wii fit är kul att spela, har ett jag också.. Jag är lite spelgalen, så jag ska nog köpa ett snowboardspel med Shaun White, där man använder brädan som man fick från wii fit! Spelar du det ofta eller?

    SvaraRadera
  6. Pernilla: Wii är skoj. Ja det spelet tror det är min vän har, nått med skidor och snowbord, eller kanske är två olika?! Nope var över ett halvår sen sist, igår var första gången efter operationen. Syskonen ville testa när dom har här och åt =)

    SvaraRadera