tisdag, mars 10, 2009

Relationer med andra, ovadsätt vänskap familjeband kärlek eller annat...

Dessa två dagar har givit mig negativa inslag, känns inte bra. Vore skönt om det vänder snart!
Dom negativa sakerna som kommit över mig är inget att ens tänka på då jag låter dom rinna av mig fort (även om jag nämner dom här, för att lägga ifrån mig dom ännu fortare) Dessa små saker är inget mot det som är kämpigt nu, men det är väl kanske därför dom känns mer.

Längtar så efter att få känna mig lätt som en fjäder igen, men detta dryga halvår har bjudigt och bäddat med sina för och nackdelar. Nu gäller det bra att nysta upp allt och få en bra balans på allt, jag längtar!

Idag känns det som min blogg är för öppen för mycket info om mig själv, men vill tro att det har med denna negativa tid att göra.
Klart det är tufft att blogga så här öppet, man är inte alltid lika stark som man utger sig för att vara.
Men det jag tro och hoppas är att jag finns för andra, det är därför jag finns här i denna blogg värld. Fast självklart också för min egen del, skriva av mig och ventilera.
Ibland undrar man om man gör det för mycket, men men detta är min blogg och mina tankar.

Det man ska tänka på är att denna värld är öppen för alla, man öppnar sig verkligen för alla.

Tanken blir mer skrämmande, då jag annars är en person som inte är bra eller snarare kan prata om känlsor. Det går segt som sirap i det ämnet, när det är folk som betyder mycker för mig.
Ovadsätt om jag vet om att denna eller dom gör det eller inte, det kan vara familjemedlem släkting vän eller någon bekant.
Jag säger alltid som jag tycker, och är inte konflikt rädd.
Men jag har lärt mig med tiden att man förlorar människor lättare än man tror ibland, då inte alltid på rätt grunder.
Förlorar menar jag inte inte att personer försvinner helt, men att att relationen man har med personen i fråga förändras.
Fast så ser ju livet ut, relationerna till andra människor förändras ständigt. Tur är väl det, för annars skulle relationen dö ut och inte fortsätta växa tillsammans.
Dom relationer som är värda att hålla, håller trots ytre på frestrningar.
Kan bli spännande att se hur ens gammla, nuvarande och kommande relationer kommer se ut om X antal år.
Människor kommer och går genom varandras liv, ibland nya ibland gammla.
Tänk på varandra var rädda om människorna du vill ha kvar en relation med, ovadsätt vad det är för relation.
Berätta för dom hur du känner och vad dom betyder för dig.
Lätt att skriva och säga, men svårare att göra.
Jag försöker och jag vill göra det mer, vill våga mer och vill satsa mer.
Har lärt mig med tiden lärt mig att man inser det som mest när det är för sent, det är just då som man hoppas dessa kommer tillbaka i framtiden.
Det kan bara framtiden visa!

2 kommentarer:

  1. Jag tykcer att det är skönt att skriva av sig, istället för att hålla inne allt man tycker och tänker (som man gör mycket av när man bara går hemma) så kan det vara skönt att bli av med allt det här, att bara skriva av sig! Givetvis är det negativt att man öppnar en dörr till sitt liv genom att skriva en blogg, och det kan vara ganska påfrestande, jag är en ganska privat person i normala fall, jag delar inte med mig så mycket av mitt liv till vem som helst! Hoppas att du har en bra kväll, kram

    SvaraRadera
  2. Pernilla: Förlåt det sena svaret, satt på jobbet och svara men upptäkte nu att det inte kommit iväg. Så gör ett nytt försök =)
    Är super skönt att skriva av sig, är ju för- och nackdelar med allt även detta.
    Tur man har er som känner med en ibland :)
    Kram

    SvaraRadera