måndag, mars 30, 2009

Promenad var ordet

Hej här har ni mig!
Nu har jag gått upp, men dess värre inte 04:30 som tanken var utan blev istället 04:40 =)
Har varit och gått upplåsningronden så blev 30 minuters promenad, från onsdag blir det ännu mer.
Nu har jag ätit frukost, var super hungrig när jag kom in från ronden. Idag blev det te, en limpsmörgås och en knäckemacka båda med leverpastej. Nu ska jag snart dricka en mugg apelsinjose, men man kanske ska köpa så man kan pressa riktig. Fick lära mig i helgen att det är bra för vitamin upptaget, fast oandra sidan viste man det ju redan. Men det hjälper med att höra det, fastnar mer då =)
Idag funderar jag på om jag efter jobbet ska ta och byta om och gå en promenad till biblioteket, strosa runt där och se lite mer vad som finns osv. då jag annars varit där sista timmen innan dom stänger. Har kommit på att biblioteket är bra, eller har jag alltid tyckt, men man har ju mest tillbringat skoltid i biblioteket. Eftersom jag inte gick i skolan i kumla bibliotek, så var det bra mycket skruttigare. Var ju så på min tid *ler*
För övrigt är ju kumla bibliotek nytt och designat!
Så ja där av min rubrik, promenad präglar min dag... Fick jag för att jag inte tagit min "minst en promenad i veckan" :P Nu kommer jag se minna ronder och prommenader som en nystart på min mer rörliga vardag, nu ibörjan kommer det bli min träning... men allt eftersom får jag öka det då det sen blir vardagsmotion för mig. Och istället komma på nått annat att träna, har ju fortfarande inte lyckats komma på nått skoj... men nu börjar alla andra runtomkring mig, så nu är det min tur med. Men jag är ju lite försikig efter operationen (var ju inte förens februari, jag läkte från mina sår).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar