onsdag, mars 18, 2009

Olustig kännsla

Jag har nån olustig känsla i kroppen jag inte kan ta på, känns som... ne, jag kan inte förklara. Hurmöret har svängt lite upp och ner, men jag är ju tjej och har just haft den veckan.
Ska hem efter jobbet och lägga mig och vila, ta igen mig lite andas. Kanske gå ut.
Känner jag har mycket måsten, och det var ju detta med måsten. Jag har ju lärt mig att man inte ska tänka att man måste osv. utan byta ut ordet mot borde, behöver, vill... Så jag ska försöka få ner mina tankar och allt jag har i den och sättar rätt passande ord framför.
Vore kanske bra att skria ner det, känner mig lite stressad över att ha allt i huvudet.
Man kanske kan slappna av lättare då?!
För det blir ju att man inte orkar ta tag i något till slut iaf.
Nervös inför måndag, men egentligen inte. Hoppas det kommer kännas skönare efter måndag.
Har bara 20 minuter kvar nu, vet inte va det är med mig men har börjat tänka på klockan när jag jobbar. Det brukar jag inte.
Nog om det, hem nästa som gäller för mig!

5 kommentarer:

  1. Jag medicinerar med asacolsuppar, inför operationen. Slarvar dock ngt enormt med dem. Ska egentligen ta en morgon och en kväll, men som sagt slarv slarv. Eftersom jag inte har några direkta problem från min ändtarm så är det så lätt att glömma. Tömmer den nån gång då å då, that´s it!

    SvaraRadera
  2. När måste blir borde för mig så betyder det att jag inte gör det överhuvudtaget, dock har jag inte så många måsten, mest bara "jag måste träna" eller "jag måste jobba om två veckor"! Kram

    SvaraRadera
  3. Det var det här med måsten...det är ohyggligt jobbigt att försöka lära sig att tänka i andra tankebanor. Mend et är bara att kämpa med det. För det ska ju gå! Man ska inte behöva ha en massa måsten hela tiden. Men man måste påminnas..mycket måste...hehe.
    Nu har det kommit ett nytt inlägg från mig, kika in på min blogg.

    det kan vara skönt att komma ut i den friska luften och låta solen lysa en i ögonen. Jag tog mig en kort promenad i det fina vädret. Köpte hem några små penseer som jag och Elsa varit ute och planterat. Elsa sket i blommorna, hon var mer nyfiken på pippisarna på gården. Kändes som jag hade ett litet barn att hålla rätt på samtidigt som jag planterade ;)
    Tog mig en sväng förbi mormor, mer sol och en syssla mindre.

    Det här med att skriva ner allt som surrar i huvudet är ganska bra att göra har jag märkt. Då behöver man inte oroa sig för att man glömmer något. Märkligt hur man fungerar. För glömmer man det så kan det ju inte vara viktigt...eller?

    Tack för det fina mms:et. Vilken vacker bild!
    Nu ska jag lägga mig på soffan med en god kaffe, en nyinköpt semla och sätta på en film. Försöka att inte låtsas om det vackra vädret.. Först måste (!) jag ringa mormor. Hon har redan ringt ner mobilen då hon inte var hemma när jag var där uppe idag.. Ett måste för att få tyst på telefonen..haha.
    Sköt om dig gumman! Njut och vila och ha det gott! Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Hoppas det är bättre nu!?

    SvaraRadera
  5. Hellie: Jag har både Prednisolon och Mesasal. Jag är också super dålig på att ta dom. Men har ju problem med ändtarmen. Men känns så fel att stoppa upp dom där stopillrena så tättinpå varandra i den lilla bit man har kvar.

    Pernilla: Alla har vi det olika men ändå lika. Kram

    Elsa: Man får försöka lära sig, men är svårt och man glömmer lätt. Har läst din blogg, förut idag när jag var hos Erika, därav tunnt med kommentar.
    Du har du gjort en del idag med, skönt att beta av listan som sagt. Hoppas du får en egen dag imorgon då. Jag tänkte försöka ta en egen dag och göra det som faller mig in, får jag lust att göra nått jag borde så är det bara ett plus =) Men är ju en bra ide då jag får besök efter jobbet på fredag. Så ja det finns saker man borde.
    Blev bra med blommorna kan jag tro, får lägga ut bild ;)
    Ligger mycket sanning i det. Men är ju också så att det man glömmer får man ofta göra i sista sekund när det väl ska vara gjort. Men beror ju på om det är sånt som bör göras eller så.
    Bilden jag skicka var inte ultimat, men ändå.
    Hoppas du haft det bra på soffan och slappat järnet.
    Vad jag har gjort ser du i mina inlägg...
    Många kramar.

    Mange: Tack det är bättre nu, går lite i våger upp och ned när man känner så där.

    SvaraRadera