tisdag, mars 17, 2009

MER jobb

Jag kommer få mer jobb än tidigare, längre dagar iaf. Nu handlar det viserligen bara om en halvtimme måndag till torsdag och en timme på fredagar (om jag jobbar det passet då), men det blir ju lite i längden.
Så nu blir mina nya arbetstiden från 1 april 05:30-14:00, då det ingår upplåsnings rond på objektet.
Med andra ord kommer jag få mig en morgon prommenad på drygt 30 minuter varje morgon innan frukost, om man ska se det posetivt så blir det betald motion.
Jag som nu stundstal känner mig trött och seg inför att gå upp på morgonen, nu får jag ta tag i detta med att komma isäng om kvällarna. För från 1 april kommer jag inte vara direkt piggare.
Men ser detta posetiv, har många gånger funderat på detta själv.
Klart jag får gå upp tidigare, men jag får mer arbetstid och motion :)

Mot mitt sundare liv, haha

2 kommentarer:

  1. Åh, man får gratulera till mer jobb! Det är ju aldrig fel. Och som du skriver, betald motion ;)
    Tyckte det var bra gjort att maila fråga doktorn! Hoppas hoppas de tar upp det!
    Idag är det lite smådeppigt här, elsa gnäller och jag känner mig ännu gnälligare.. Har pratat med min sköterska nu och jag hatar verkigen att lokalbehandla, men det är bara att ge sig på det. För idag var det ingen trevlig upplevelse på toaletten :S
    Hoppas du har lika fint väder hos dig och att solen skiner på dig!! Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Elsa: Vi kommentera varandra samtidigt :)
    Skönt att höra att du också har solen på dig!
    Här jobbas det för fullt, så jag fick inge ens i väg kommentaren denna när jag skrev...
    Kul att du tyckte det var en bra idé att maila fråga dokorn. Kändes spontant rätt =)
    Kramar till dig!

    SvaraRadera