måndag, mars 30, 2009

Läs!

Läste just detta på min underbara vän Elsas blogg, helt otroligt skrivet!
Jag skriver utan problem under efter andra stycket!

Känner ni kännslan, känner ni kraften i inlägget.
Läs noga och tänk efter.
Så här känner många det i olika sitvationer.
Detta ska alla tänka på, du jag och alla runt om kring.

Citerar:
"Tänk på det nästa gång ni frågar någon om hur denne mår. Är ni verkligen inte intresserade av svaret, fråga inte då snälla. Det gör ondare att fråga och veta att svaret inte spelar någonsom helst roll."

Stor BAMSE kram till dig min vän!



4 kommentarer:

  1. Hej min fina vän! Givetvis får du länka till mig. Jag vill bara att så många som möjligt ska få ta del av vad jag skriver och känner. Inte för att det handlar om enbart mig. För det är många med mig i min situation. Så är det och de människor där ute som är friska och krya och bara kör på som om ingenting hänt tänker sig inte alltid för. De bara gör som de alltid gjort. Frågar den där standardfrasen som de sedan ine bryr sig ett skvatt om ändå. Blir nog lätt så, jag har nog varit i den fällan själv också. För att liksom ha det avklarat..

    Jag håller ut, det ska jag göra. Och det är mycket tack vare mina vänner och familjen. Jag vet ju innerst inne att det finns så mycket som är värt att hålla ut för. Det är bara orken som inte finns där alltid.

    Men idag är det en ny dag och man får väl säga som alltid annars - nya tag.
    Tror det kan bli en ganska bra dag idag. Om två timmar lite drygt får jag frukostsällskap av min mamma som dessutom kommer med en leverans från apoteket ;) Smidigt att beställa paketen till hennes jobb och sen få det hemkört ;)

    Tråkigt väder här idag, men tror nog jag kan fördriva dagen ganska bra ändå.
    Första natten på bra länge då jag endast varit uppe en halvtimme. Skönt att det börjar lugna ner sig lite. Nu ska jag läsa ditt senaste inlägg, fick så bråttom att svara på ditt inlägg med alla de goa kramarna!!
    Stora kramar tillbaka, hoppas du får en fin dag vännen! KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag ska genast kolla in! Var länge sedan jag tittade in i hennes blogg faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Tycker de e värre med folk som ALDRIG frågar hur man mår, men de finns gott om människor som bara låtsas bry sig om andra...

    Tycker alla ska tänka efter...
    Hur ofta frågar du hur någon VERKLIGEN mår? Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad!

    Krams

    SvaraRadera
  4. Finix: Gör du rätt i, hon är värld ett besök!

    Zera: Sant som det är sagt, man kan vända på det också, kan man med allt. Eftersom det alltid finns fler sidor av saker.
    Mm, alla behöver tänka efter både en och två gånger.
    Det var en fråga till mig verkar det som?
    Jag tänker ofta på hur folk mår, men precis som du skriver...
    Fast om jag vänder på det så behandlar man andra som man själv blir behandlad.
    Om man ser det från andra hållet, hur man vill att det ska vara, som du skrev: Man ska behandla andra som man själv vill behandlad.
    Håller jag med om, alla måste ge och ta...
    Ja man kan hållas och vända fram och tillbaka upp och ned på det länge.
    Kramis

    SvaraRadera