måndag, februari 02, 2009

Hantverkare

Jahop, när jag slutat jobbet så bytte jag om åkte och tanka. Sen vidare och hämta upp Johanna och Marcus, vidare till Kumla bostäder. Efter att ha hämtat nyckeln så åkte vi och kika på lgh, den var mycket mindre än jag mindes när jag sätt dom som vännerna har. Men men, ska man dra ner på utgifter så ska man.
Målarna hade startat men var inte där när vi kom vid 10.50. Vi åkte hem till mig, lastade upp båda bilarna och körde till förrådet, för att ställa in det där. Men inga målare där då heller, då var klockan 11.40. Vet inte hur länge vi stanna men säkert en halvtimme. Åkte sedan vidare och åt lunch buffé, och så hem till mig igen. För att hämta min bil, inga målare där då heller. Detta vid 13:45 Marcus åkte vidare. Men undertiden vi var där och kika så kom dom, bra tyckte jag för jag skulle tala med dom ang tidsplaneringen, så jag vet när det är klart för att bära in saker. De kunde dom inte säga men aboslut tidigast torsdag, kanske fredag. Hum tänkte jag då, min är en tvåa på 55 kvadrat och det gjordes en trea på 79 kvadrat på tredagar i området för några dagar sen denna också total renoverad. Åkte igen vid 14.15 förbi kumla bostäder eftersom jag missat att få ut min nyckel till elen i carporten. Tala då med dom lite om detta som dom som är i lgh nu inte har med att göra, som golvläggnign och målning av köksluckor. Jag och Johanna körde en bil till, kom till lgh igen ungefär vid 14:50 men inga målare där då heller. Var även då kvar en stund, när vi lastade ur. Åkte vidare, hämta upp min mamma och visade lgh för henne detta var vid 15.30. Ännu inga målare. Så ja, vissa hantvärkare :D En av gångerna såg man att dom hade varit där, på vad dom hade gjort. Men annars så var det rätt orört. Men man har ju hört hur vissa brancher jobbar. Men men ville inte lyssna på allt som sägs. Men nu börjar man ju undra. Aja Jag får ju flytta in i natt och sova där om jag vill eftersom det bara är tur att jag har den gammla lyan en fem dagar extra. Så senast torsdag förmiddag flyttar jag möblerna. För fredag kl 14.00 ska jag vara klar med min gamla lgh, städning och allt.
Så då får dom iaf 3 hela arbetsdagar att arbeta på, mer kan jag inte ge dom. Då kommer jag med mitt pick och pack :P
Det är andra snubbar som ska kakla, spraya köksluckor och lägga golv. Så får väl bo där om dom som är där nu och målar allt samt spacklar, slipar och tapetserar. Inte blir klar innan torsdag förmiddag.
Jag ska ju även hinna städa nya lgh, innan jag bär in alla saker och ska bo där inne.
Ni kanske tror jag är arg nu, men det är fel att säga. Bara lite funderasam. Jag är själv van att vara flitig så ja jag hade hoppats på att dom hade varit flitigare.
När jag renoverade själv för första gången maskerade jag (för noga för det var fösta gången) och målade med extra torktid i tre rum. Samt en hel hall med panel två grund lager och två färg lager, och panel är petitgt i alla sprickor. Detta gorde jag på runt 6 dagar, då jag även jobbade 13 timmars natt pass. Blev med andra ord lite sömn dom dagarn, men är klart jag var flitig för mig själv och fick ingen timlön.
Nog om detta dravell nu.
Efter vi tömt bilen åkte vi hem till Johannas syster och fikade, lilla Mio (deras son) växer så det knakar :D
Tack Johanna och Marcus för all hjälp!
Sen blev det hemgång och jag har nu duschat väldigt lääänge, såå skönt!
Sitter vid datorn en sväng, snart blir det att sova.
Det var min uppdatering för denna dag... Hoppas ni haft en bra dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar