måndag, februari 23, 2009

Massa frågor

UTMANING

Reglerna kring denna utmaning är att svara på dessa frågor.
Länka till utmaningen i den blogg ni har fått den och de ni skickar den till.
Trevlig läsning!

Jag utmanar alla som vill och känner att det skulle vara kul att svara på dessa frågor. Är ju alltid kul att läsa om andra.

Men några jag kan fråga om dom vill vara med på utmaningen är:

http://homeofhellie.blogspot.com/
http://elsavictoria.blogspot.com/
http://correcornelia.blogspot.com/
http://jomari.se/
http://dkqa.blogspot.com/

Lycka till!

MASSA FRÅGOR

1. Vilken svordom använder du mest?
Blandat, om det blir någon. Försöker undvika. Gillar mer att byta ut till, attans, jädras eller liknande.

2. Äger du en iPod?
Får bli nej på den, för jag har inte prudukten som heter iPod. Men har annat som är minst lika användbart :)

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Ja du beror på arbetspass. Men en vanlig dag är dom tre (tre lägen i mobilen) Ställda på 05:00 05:05 och 05:40. Första ska jag gå upp, andra om jag motförmodan råkar somna om och tredje för då är det dags för mig att gå ut i bilen. Super smidigt, behöver inte kolla klockan en enda gång på morgonen.

4. Hur många resväskor äger du?
Hum räknas, sånadär dåliga!? Isåfall är det två. Skulle vilja ha en riktig, lätt sak,

5. Använder du flip-floppar?
Nej

6. Var köper du dina matvaror ifrån?
Mest ICA, men även Willys. Ibland något annat, men sällan.

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Haha, verkligen en fråga för mig. Jag som kallas paparazzi :P Men klart det är kul att man själv hamnar på bild, man vill ju dokumentera sig själv med.

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Hum, tänker. Film på tv eller film i dvdn? Sist jag såg i dvdn var med lillebror iaf och det var Forrest Gump.

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en väninna?
Också en rolig fråga för mig, en vännina. Men kan tilläggas att dom flesta (läs alla) Har barn, så det blir barnfamilj på ett sätt. Nästan alltid nån liten med, men är skoj.

10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Köpa, inte göra?! Hum. Finns massa jag skulle göra, men va tusan... är ju massor. Beror ju på summan också. Men en resa skulle sitta fint, så får väl säga köpa en resa. (men skulle göra massor, som laga bilen (eller köpa ny :P), betala lånen, köpa hus, en tv, inspelningsbar dvd, ja jag kan inte fortsätta. Haha

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Klart man har, ibland är man det. Men är inte en lat person, utan är väldigt ambitiös.

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej, har jag skartp sagt nej till när jag blivit erbjuden.

13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Hum, ingen. För har ingen cd spelare, utan använder dvdn eller datorn om jag ska lyssna skiva.

14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Och världens bästa, stort. Men jag är ju perjodare. Ne kan inte svara...

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall vad?
Det är måndag nu, så nej ingen hemlighet har hunnit komma än. Men om det hade det hade jag inte sagt vad, eftersom då är det ingen hemlighet längre.

16. När var senast någon stötte på dig?
I helgen faktiskt :D

17. Vad åt du till middag senast?
Taco paj hos moster, ska just äta lunchen idag och det blir ris och korvstroganoff.

18. Använder du huvtröjor?
Ja, ibland.

19. Kan du vissla?
Ja

20. Vem var den senaste som ringde dig?
Millan, var senast som ringde mig privat. Men Anders min gruppledare ringde senast i yrket.

21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Oj, svårt. Men om jag svarar från sommaren som var. Så får det bli Balder, åkte den nog 7 gånger på raken :)

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Ja, hur hämskt det än låter så gör alltid någon det om någon. Men det grundar sig ofta på fel saker. Alla kan inte gilla alla, men alla kan välja vad man vill säga om varandra.

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
019

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Klart, gör jag än idag.

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Mariebergs köpcentrum det byggs nu om och ska öka från 60 butiker till 110.

26. Hur många syskon har du?
Ja ni, detta blir komplicerat.
Har inga helsyskon. Har vuxit upp med tre halvsyskon, som jag ser som mina riktiga syskon. gjort allt i hop. Så har jag tre halvsyskon hos min riktiga far, som själklart är mina syskon med, fast int gjort allt på samma sätt som med dom andra tre. Så ja, jag har sex syskon.

27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Både och, jag är en väldigt öppen person. Om det är någon jag gillar blir jag blyg, riktigt blyg.

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen.

29. Äger du några popband t-shirts?
Popband, nee... Men har några andra band t-shirts.

30. När flög du senast?
26 augusti 2008, då jag flög hem från min vän Karin. Hade varit och hälsat på henne i Tyskland, där hon nu mera bor.

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
4 st

32. Läser du för skojs skull?
Ja.

33. Pratar du några andra språk?
Nje, lite lite engelska.

34. Diskar du din egen disk?
Ja, vem ska annars diska min disk :D

35. Har du gråtit offentligt?
Ja

36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Laptop.

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja, alltid!

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Nej.

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Både ja och nej, jag som person betalar gärna för mig. Är van att klara mig själv. Men vist är det gulligt om killen betalar. Men absolut inget måste. Känns nästan skönt att får göra det själv, jag får annars känslan att jag står i skuld. Men men sån är jag.

40. Kan du kasta macka?
Haha, macka. Ja vist kan jag kasta en macka. Men jag tror det menas med sten på vatten ytan, och om det är det så ja det kan jag.

41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej

42. Vad har du med dig in på bion?
Sällskapet, dryck och någto att tugga på.

43. Vem var din favoritlärare och varför?
Inga-Nora, hon var en sån som var "jobbig" när man gick i skolan. Men hon är den man minns och man minns det hon lärde ut. Toppen!

44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Ja du beror ju på vad alla tror på, inget jag tagit reda på.

45. Vad har du för väder?
Grått, blaskigt men snön ligger kvar på gräset.

46. Har du en blogg?
Japps ;)

47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Hum, minns knappt. Varigerade nog i vad det var man gjorde i ämnena för stunden.

48. Gillar du att flyga?
Gillar och gillar, är ju inte så att jag bokar flygbiljetter för att det är min hobby :)

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humoristisk

50. När sov du senast på golvet?
Tänker, minns inte...

51. Vilken är din favorit drink?
Fridas blandning får jag kalla den

52. Gillar du din boende-situation?
Gillar och gillar, ja det gör jag. Men klart jag helst skulle vilja ha ett hus. Är det jag strävar efter :)

53. Vilken är din mammas hemstad?
Stockholm

54. Din pappas hemstad?
Riktiga far har Åsbro. Far jag vuxit upp med har Fellingsbro.

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Oj då, jag fungerar nog vilket som, det trötta kommer ju någon dag efter. Men jag sover nu i snitt fyra fem timmar per natt, och det är alldeles galet. Så ska försöka bli bättre med detta att gå och lägga mig på kvällen, men inte det lättaste... gammal nattarbetare som man är.

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Hum, många skulle nog säga ja där, och det är dom ju. Men och andra sidan är det ju hur man prioriterar. Denna veckan har jag nått nått alla dagar, men inte bokat helgen hundra och det som står i veckodagarna går ju att ändra om man känner för det. Är ju inte så jag dör, är ju vad jag vill och behöver göra.

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej trubbel vill jag inte säga. Men prata är jag duktig på. Men tror inte jag börja tala riktigt så mycket förens i gymnasiet.

58. Vilken är din favoritfrukt?
Hum, vet inte. Men nu är det nog banan, den funkar bra nu med stomin.

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Bryr mig? Inte så jag räknar. Jag köper det jag vill ha. Men jag har ju inte som sport att äta så många som möjligt :D

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
26 år

61.Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Haha, jag är kass. Skriver för fort och missar massa. Jag är ju inte som gramatik gamarna som skriver stora långa inlägg om allt som stavas eller skrivs fel.

62. Tror du på liv på andra planeter?
Tror och tror, visar det sig att det finns så vist. Men inget jag går och funderar på.

63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
En lastbilschufför idag, men det går över snabbt. Inget att lägga på sina axlar. Men privat, tänker... Vet inte var nog försäkringskassan sist.

64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Vilken fråga.

65. Vad var det senaste du åt?
Stod inte denna fråga längre upp... måste kolla... Nehe, fråga 17 frågade var jag åt till middag. Men efter som jag nyss ätit korvstroganoffen som jag skulle äta vid förra frågan så är svaret här: Korvstroganoff.

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Hum, beror ju inte på könet utan personen i sig. Men om jag måste svara, så säger jag motsatta.

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Haha kul fråga... Först fick jag heta Malin, varför vet jag inte. Eftersom jag låg på sjukhus tre månader då jag är tre månader för tidigt född, så när jag kom hem så kom pappa tror jag det var att jag skulle heta nått som var likt han. Då kom min brillijanta moster på att Pernilla är ju likt Per-Åke och så blev det.

68. Gillar du senap?
Gillar och gillar, har det inte på krov men har det i vissa grytor man lagar.

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Oj är mycket, beror ju också på här vad det gäller. Men nått i still med, kan inte bli värre nu, det ordnar sig tids nog, det blir inte lättare för att jag oroar mig... eller nått sånt.

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Varför inte...

71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Oj den var klurig, inte nått jag tänkt på. Men den ska jag fundera lite på... påminn mig längre fram om ni är nyfikna på om jag kommit fram till någon.

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej.

73. Tycker du om att krama folk?
Mm, kramar är goa!

74. Skulle du säga att du är trendig?
Jo

75. Äger du en digitalkamera?
Ja

76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Där är vi igen lite på fråga 71. Minns ingen, ska tänka lite.

77. Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det?
Jo lite, men även här beror ju på vad det gäller. Men säger man det så ska man ju det.

78. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Många! Senaste är väl samlingen som börjar med Gömda. Eller ne... faktiskt fällde jag en tår sist till boken "Att leva med en skugga" som är skriven av Johan Bylin.

79. Tycker du att du är attraktiv?
Klart ;)

80. Vad är du allergisk mot?
Ja du, tydligen mycket men inte så skarpt. Gräs, mest hö. Pälsdjur. Rök, men allt detta bottnar sig i astman jag fick när jag gick i åttan.

81. Är du trött på frågor nu?!
Nja, var rätt skoj :D

3 kommentarer:

  1. hahah, nilla. se över 26:an en gång ;)
    när ska vi ses å fikaa?:)

    SvaraRadera
  2. Sanna Panna: Haha jag fick mig ett assgarv. Märks att man jobba samtidigt, hur kunde jag läsa skor =)
    När vill du fika? Vi rings om det =)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. vet inte hur jag läste först men jag läste skor i stället för syskon....
    Så första svaret var:Oj, aldrig räknat alla. Men är nog många. Tillhör dom som aldrig riktigt förstått hur "tjejer" kan köpa så mycket skor, men nu tillhör jag vist en av dom själv. Men inte alls på den nivån som nånga andra och inte fin skor, utan bruksskor.

    Men nu ska jag gå och ändra... så det blir svar efter hur många syskon jag har :P

    SvaraRadera