onsdag, februari 18, 2009

Utmaning

Fick för ett tag sen denna utmaning av Jomari
Nu har jag lite mer tid så ska därför försöka komma ikapp...

Den går till på följande sätt:

“Bloggaren skriver 8 fakta/ (o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/ (o)vanor. I slutet av inlägget skriver du minst 8 personer som du utmanar. “


1. Jag är super larvig, vet dom är ofaliga och inte kan göra nått. Urs bara av att tänka på dom, ser jag dom bryter jag ihop. Silverfiskar. URK! Min fobi!

2. En sak jag försöker ändra på är detta med att jag åker alldeles för mycket bil, kostar en förmögenhet. Skulle helst av allt ha en fin bruksbil samt några lekbilar, får se hur det blir när man blir stor =)

3. Sen min mina år som nattarbetare, har jag fortfarande kvar detta med att jag kan sova bort en hel förmiddag utan problem. Inte så bra, men är ju alltid skönt att sova en ledig dag, när man går upp fem om veckorna.

4. Jag är lite av en teknik tjej, skulle vilja ha allt tip topp. Trådlöst och allt, men detta har jag verkligen inte. Eftersom jag är tjej och bara vill ha mer när jag börjat, så har jag kommit på detta med att inte köpa nått istället :) Har ju visserligen lite sen innan jag insåg detta så min bärbara var ju bland den bästa för tre år sen, men ja tiden går fort. Bytte mobiltelefon varje år förut, men nu har jag haft min i två år. Fast nu blir det snart att byta, ja ni vet ju hur det är med mobilbatterierna *suck* Gällande vardagsrumms utrustning så har jag inte bytt nått än, har min gamla tjocktv och typ första DVDn som kom ut. Haha. Men vore kul att kunna byta ut nått snart igen :D

5. Jag stressar alltid runt och vill hjäpa alla och finnas där, hinna med så mycket som möjligt. Har lärt mig att det finns ingen som tackar än för den press man utsätter sig för. Både i yrkeslivet och fritiden. Jag försöker därför nu ta det lugnare och göra det jag själv vill behöver och tycker är kul. Samtidigt som det är svårt att få andra att förstå då jag alltid varit den som hört av mig åkt dit, ställt upp och jobba osv. men måste ju vara duktig och försöka visa och tala om hur det är för att kunna få en förändrig. Gällande min punkt ovanför om bilen, har ju blivit lite mindre tankning sen jag börjat försöka ändra detta.

6. Jag är lite av en gammal perfektonist som fick lära mig när jag delade bostad med en kille, att livet går inte under om man väntar med något, som disk dammsugning eller sånt. Detta är både bra och dåligt. (som med allt enligt mig)

7. Kann själv! Baksidan med att kunna klara sig själv är att det är blir svårare med tiden att släppa någon inpå livet. Har bott själv så länge att jag tycker det är skönt, samtidigt som jag vill ha någon där. Gillar inte att vara sjäv eller om man ska använda ordet ensam?! Någon kanske bryter mina mönster snart?!

8. En vana jag har är att jag alltid försöker vara positiv, det finns alltid positiva och negativa sidor med allt. Till och med att skala en apelsin, den är nyttig en det kan jobbigt att skala och kan svida på fingrarna. Rolig gemförelse, men är ju sant. Tänk på nått och se båda sidorna av det och bestämd dig för vad du vill fokusera på.

Är inte säker på om detta har med vanor eller ovanor att göra, men detta var om mig iaf :D

Som med alla utmaningar jag får, så ger jag den till alla som vill.
Men är ju alltid kul att ge den till några för att se om dom nappar...
Så här kommer dom jag utmanar:

Corre, Hellie, Pelle, Virrhuvet, Eric

Ni som antar utmaningen, länka till mig.

Lycka till!

6 kommentarer:

  1. Kul att du antog utmaningen och dessutom så här långt efter. :)

    Roliga svar, helt otroligt vad du är annorlunda mot vad jag kunde tänka mig. ;) Det är kul att få veta mer om folk som man läser om dagligen. :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jonas: Klart jag gjorde. Man kan ju inte ta allt på engång har jag fått lära mig :D
    Men du vist hade du givit mig en till utmaning?! Men förstår om du inte minns vilken.

    Vet inte om svaret hade med så mycket vanor att göra :P

    Jasså så hur hade du tänkt dig att jag var? Vad var mest otippat? Alltid kul att höra vad andra tycker tror och tänker :P

    Ja vist är det, skoj att "lära känna" andra mera lixom.

    Hoppas ni har en bra dag!?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nilla: Jag vet faktiskt inte, men jag kände direkt att du var annorlunda mot den bilden jag hade. Vi har en kategori för utmaningar och där kan du se vilka utmaningar du har fått. Det kan även vara som så att den inte finns kvar efter serverkraschen... det försvann en heldel så. :(

    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jonas: Men brukar ju vara så, man överaskas av andra hela tiden :D
    Jag får kika in och se vad jag hittar, kanske hittar andra roliga som kan va värda att haka på =)
    Otur med kraschen!

    SvaraRadera
  5. Inget särskilt att vara nyfiekn på, är bara lite fundersam kring "någon" - hatar att inte veta vart jag har folk.

    SvaraRadera
  6. Hellie: Åh "någon" då kan jag gissa va ;)
    Mm, det är jobbigt. Då är vi två. Men på verkligen helt olika stadier.
    Kramar

    SvaraRadera