onsdag, februari 18, 2009

Urs

Oro över pengar, går inte att ungå när man varit sjukskriven. Det har krånglat lite och så har det inte varit gott om pengar innan heller, då det blev en akut operation. Så nu har man flyttat lite billigare hyra iaf. Denna månad får ajg bara 8000, jag vet för vissa är det många. Men inte för mig. Så nu gäller det att pussla.
Försöka fixa så man har bensin så man kommer till och från jobbet, mat har jag ju en hel frys, så blir att äta ur den. Så blir det att gå om man ska nånstans förutom jobb. Inget nöje. Har ifos lite alkohol hemma om det skulle bli nån fest eller så, och jag har lust att ta ett glas eller två. Men annars blir det att gå och hälsa på folk eller att folk kommer och hälsar på mig, då utan fika. Men men sånt är livet ibaland.
Det värsta är ju att mitt senaste halvår har varit knapert och lätt till det ena och det andra. Men det sura äpplet kastas till slut på en.
Nu ska jag försöka ränsa mina tankar, få ut det negativa. Ogillar pengar i sånna här lägen, brukar ta sån tid att komma på fötter igen =(
Ska kika på 182 dagar för att sedan förhoppnignsvis tänka på annat när det sen är dags att börja tvätta.
trevlig eftermiddag på er!

2 kommentarer:

  1. 8000 var verkligen knapert - förstår din oro½

    SvaraRadera
  2. Pelle: ja verkligen när man annars har 15000 =( suck. Men men, man kan inte göra mer än vad som går.

    SvaraRadera