fredag, februari 13, 2009

Hela torsdagen

Frånvarande hela dagen, var en hel del att göra... Blev om inte annat.

Skulle börja dagen med sovmorgon var det planerat, men det blev det verkligen inte. Blev iaf inte lika tidigt som jag går upp annars.
Jag hade min första riktigta säng läcka, sånt som många tror är vanligt. Jag hade min första på ett halvår, och kan säga att det var mitt eget fel. Man lär sig av misstagen som man säger.
Vill minnas att jag skrev att jag bäddat rent i min säng och skulle krypa ner och sova gott... såg gjorde jag, somna men vaknade en gång på natten, kände på magen och påsen var full med luft. Men super trött som jag var, somnade jag om. Vaknade en gång till denna gång var jag så borta så jag somnade på studs igen. Tredje gången jag vakna, var jag lite mer vaken men lite mer förvirrad. Kände på magen... UJ, så det var kladdigt!
Bort med täcket upp ur sängen in på toaletten, av med allt göra rent. Tog bort alla sängkläder in i duschen... la om med bandagen och allt. När jag var klar gick jag ut i tvättstugan, hoppades att ingen hade morgontiden (dom är inte så populära där jag bor nu har jag märkt :P) Så var det ingen hade den... Satte min "tvättblupp" på ena och in med sängkläderna... In och äta frukost och borsta håret hade ruffs sen handduken varit på huvudet.
Fortsatte göra ording mig inför mitt besök av Helena och Stina som skulle komma strax efter tio. Ut i tvättstugan, skulle hänga in båda maskinerna i torkskåpet, inser då att fläcken på lakarnet är kvar. Tänkte jag ska tvätta det igen, men tänkte då att jag behöver fläck borttagnings medel. Ringer mamma, då hon bor lite längre bort bara. Hon kommer över och vi börjar spraya på... In med det i maskinen igen och starta. Mor följde med in till mig och tog en kaffe, brätta om mitt uppvaknande... Mamma sa att det var ju första gången, men nångång ska vara den första. Och som jag hade tänkt, nu har man erfarenhet av det också. Nu vet man att det är inte bra att vara så där trött.
Helena ringde om vägbeskrivnign till min nya lya och mamma gick hem till sig, sen kom besöket.
Vi lekte (Stina fyller 1 år om några månader) fikade och snackade massa strunt. Var mycket trevligt. Vips så var klockan halv ett och dom skulle iväg och hämta Erik vid dagmamman, och jag åkte fram till torget och köpte present till chefen. Dom har fått en liten Lovisa, så vi hade samlat i hop lite pengar att köpa saker för. Blev mycket pengar. Så jag tog barnenes roys roys :P Laban boddy, laban byxor, lilla anna, klänning, strumpor och en leksak med både "pip" och med massa lappar, dagens barn gillar ju lappar :P
Åkte vidare till massagen, som knappt var massage eftersom jag har så ont. Vi försökte låsa upp lite knutar och det var inte det lättaste, fick förslaget att gå till naprapat och sedan ha lite underhålls behandling med massage. Men själklart är det alltid bra att träna och stretcha, sa jag och hon höll helt och klart med ;) Tycker det verkar lite drastiskt att gå till naprapat, men hjälper det mort mit onda så varför inte pröva. Men men dom är säkert skit dyra!? Jag som ska lägga minna pengar på ränta till försäkringskassan, suck.
Var klar, vidare till Stefan hämta upp honom och sedan även Lasse. Åkte till jobbet där vi gav presenten och snacka lite, Håkan blev mycket glad och överaskad :D
Efter det blev det tillbaka till Kumla, lämna grabbarna. Förbi mitt storaförråd, hämta dvs saker... hem, hämta lite till. Åkte till syster, hälpte till lite. Snacka med syskonbarnen, och Flisan fick ta lite kort hon älskar det :P
Blev klara med allt vid halv tio, åkte till Kumla igen. In på ICA Maxi, lillebror hade beställt att jag skulle köpa med hårfärg till honom - Mörkbrun.
Hem igen. Färga ögonbrynen medans jag vänta på att bror skulle komma...
När han var där kladda ha ni färgen i mitt hår, medan mitt verka så kladda jag i hans färg... Dötiden imellan flumma vi, så blev mycket skratt :)
Dags att skölja ur mitt, sen lite flum till. Sen skölja lillebrors.
Vips så var vi klara.
Han hjälpte mig bädda sängen innan han gick, så var klockan 00.50 känndes som jag borde lägga mig då klockan ringer 06:00.
Och så visp, så ringde klockan. Upp, in på toan... in i rummet, på med uniformen. In köket, läggner maten drick vätskeersättingen. In på toan, bosta tänderna. På med skor jacka, ta väskan ut i bilen bort med motorvärmar+kupevärmar sladden. In i bilen, åka iväg... Ut i halkan, hamna bakomen bil som hade två tv apparater med barnprogram och som körde 58 på 70 väg (fin vägbana inget halt, i den bemärkelsen) Wow gasa upp till 65 på 90 vägen. Blev nästan ursinnig... men behöll lugnet. Sen blev det en bra och säker omkörning, så slapp den.
Var på jobbet väldigt tidigt idag, 10 min tidigare än jag brukar.
Så nu är alla morgon rutiner fixade, har hunnit med en hel massa :)

Får man se vad eftermiddagen bjuder på. Tor det blir IKEA när jag slutar kl 17, syrran ska dit. Sen ikväll kommer bror och några hem till mig, ska ha tvspelskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar