torsdag, februari 26, 2009

Tid

Varför tror man alltid att man har så mycket tid, och att man ska hinna allt. Göra allt, få allt gjor?
Sitter nu och kollar i min kalender och tänker...
"tur det finns tidrader i kallendern, det underlättar ju" för då kan man ju planera in nått varje timme, eller vad då?!
"raderna är förs små" Nee, dom är inte för små, för jag hinner inte mer på en timme än vad raden fyller, tänkte jag då.
Är så mycket man vill borde behöver (vill inte använda ska måste och andra ord, försöker fortfarande öva bort dom)
Jag har idéer, jag vill genom föra. Jag har uppdrag att planera, jobba att sköta och vill tjäna mer pengar... ingenting går ihop sig utan man får prioritera och hoppas på att vägen man går leder fram till det man sedan vill ha och vill göra.
Får lära mig att avsätta tid i kalendern till sånt som man annars brukar göra rent vardagligt.
Tror faktiskt jag ska börja planera in sånt som städning, tvättning och handling. Så jag får in rutinerna jag länge velat haft och behöver, någång ska man ju ändra sig.
Får se hur detta går :D
Men man måste ju försöka, ge det tid och utrymme men även testa olika vägar och sätt... för att lyckas!
Inte sant?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar