onsdag, februari 11, 2009

Lite gjort

Fastnade en stund vid datorn och sen i telefonen med... Men fick iaf fem kartonger upp packade och gömde undan den torkade tvätten i garderoben, ikeas stora blåa säckar är bra :P
Förkaringen till slarvet är den att jag inte gjort ordning garderoberna ännu, vill ju göra det ordenkligt torka ur lägga dit malmedel och lite annat sen kan man börja planera vad som ska vara i vilket skåp och så vidare... Blir nog att göra det imorgon eller på söndag. Märks.
Har två kartonger på toaletten kvar med, med bara toasaker. Vet inte riktigt vad jag ska göra med allt... Men det få jag klura på.
Imorgon bittin är jag vaknar blir det att duscha, byta allt i hygenväg. Käka frukost och sen diska... Sen är det nog lagom att det plingar på dörren :)
Nu blir det att sova, blir nog att gå upp åtta...
Sov gott! Kram

6 kommentarer:

  1. Skönt att de går framåt :) Vi tittar nog förbi nästa vecka om det passar nån dag... Har du sparat några kartonger åt mig??
    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Hej du fina!
    Ja, nu är det mycket som är sista gången på ett bra atg framöver. Och det är skönt! Tänkte i natt/morse när jag satt på toaletten att nu är det sista gången jag sitter och löser soduko på toaletten med katten sidan om som sällskap...hehe. Det är befriande när man kommer på sånt. Jag börjar mer och mer finna mig i det hela och det börjar sjunka in.

    Hur har du det? Du sliter och kämpar på med upppackningen. Såg dina bilder, du har väldigt fint hemma hos dig. Börjar det kännas som om du kommit i ordning?

    Jag har funderat på en sak angående stomin... Jag har tidigare läst ditt tips om bilbältet, men har nog inte riktigt fattat hur du bär dig åt..hehe. Är det mer för attd et är ett obehag att ha bilbältet på stomin eller är det rent praktiskt liksom.
    Man kommer på sånna här saker nu efterhand och det är verkligen inte det viktigaste, men man kan inte låta bli att undra.
    Sen har jag hört något om jordnötsringar...att det är bra att ha hemma..men för vad? Bara därför så har jag hela denna veckan fått för mig att jag är grymt sugen på just jordnötsringar ;)
    Använder du dimor/loperamid något?
    Ja nu blev det lite frågor och känn dig absolut inte stressad eller tvingad att svara!
    Ha en fin kväll gumman!! kramar

    SvaraRadera
  3. Om vi säger så här, de blåa IKEA-kassarna har förändrat mitt liv ;D

    SvaraRadera
  4. Zera: Nästa vecka låter bra, vilken dag. och tid? Kallendern blir snabbt fullbokad :P Japps klart jag har kartonger, en massa. Kan ni ju ta med då. Men får föja med och hämta dom i stora förrådet, dom är där, vill inte ha nått i lgh :D Men bara ni tar när ni ska ha!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Elsa: Tur jag har fått mycket hjälp, men skönt att snart vara klar.
    Tack, alltid kul när andra tycker man har fint :P Finns ju allitd annat och nytt man vill ha, men man glömmer att vara nöjd med det man har oftast.
    Gällande detta med stomin och bilbältet har jag det var att jag inte vill att det ska spännas över stomin. Bilbälten har ju en tendens till att spänna sig själ allt eftersom och jag slipper då sitta och dra ut bältet hela tiden. Så sätter det innan för knäppet, på nedre rämmen över magen, då kan det inte spännas åt helt då plastbiten sitter i vägen. jag har max 1cm mellan rum. Om det mot förmodan skulle bli nått som bilbältet behöver dras åt så försvinner den där plast biten av kraften, då jag använder den korta påsklämman, och viker bältet lite lite. då vinner kraften över palast matriallet.
    Gällande jordnöttsringar jag jag inte hört nått om, och kan inte gissa vad det är bra för. Om jag gissar så tror jag att det tjockar till innehållet i stomin. Men inte en aning. Jag skulle inte vilja ha det hemma får nått iaf :D Men om du vill äta det går nog det bra det med, bara o testa :D
    Gällande loperamid eller annat som tjockar till, så har jag aldrig testat eller fått ut sånt. Hört om loperamid, men jag tillhör ju dom som vill ha kontrollen själv... och se vad kroppen kan göra innan man hjälper den på traven. Jag har tänkt att det kan va bra att ha loperamid hemma, om det skulle bli väldigt vattnigt flöde, men vet ju inte hur fort dom verkar. så jag använder mig av banan is istället, för att få den effekten.
    Men alla är ju olika, återigen. Man märker nog helt enkelt om man inte står ut eller behöver hjälpmedel för innehållet. Jag har iaf Laktolos hemma alltid, som jag köpt receptfritt på apoteket. Om man känner att det går trökt eller att det kan va nått så ta jag lite sånt så "sköljs" det rent. Men bara använt en gång hittils. Och det ska man inte använda vid tarmvred. Men är bra att ha hemma för man känner ju direkt om det är nått och då kan man hjälpa till så det inte blir nått. Det värkar hyffsat snabbt.
    Jag svarar alltid när jag har dit ork och lust, svarar gärna så nu fick du ett svar. Om det är några funderingar på detta eller nått annat, fråga på! Finns här!
    Massor av kramar!

    SvaraRadera
  6. Pelle: Låter intressant :P

    SvaraRadera