onsdag, februari 18, 2009

Lucnh

Dagens lunch består av tonfisk röran jag gjorde igår...
Tänkte jag kunde dela med mig av denna snabba maträtt.
Om man gillar tornfisk dvs. :)

Man väljer vilken pasata man vill... Kokar den och undertiden rör man i hop detta:
Tonfisk, charlottenlök, creme fraiche, majonäs, salt, vitpeppar, dill
Mängden beror på hur mycket man vill göra
För att få en uppskattning så kan jag säga att igår tog jag två små charlottenlökar, strekte dom lite. Tog sedan tornfisken stekte det, sen i med två rågade matskedar med maonäs, en liten creme fraiche, lite salt och peppar sen dill, måste man inte ha... jag kör med dom där små frysförpakningarna är bra.

Man kan öven smaksätta med en liten liten klick (max tesked) senap, men var försiktig. Blir det för mycket blir det inte ätbart.

Tips. Detta går också att föra fast in en kall version man tar då och rör i hopp allt i en bunke... denna ska bli tjockare så det är mer tonfisk och mindre av det kladdiga.
Det kalla är super gått till potatis och fiskpinnar, som kall sås.
Men även mycket bra som röra i mackor och dyl.

En bra snabb maträtt som går att kombinera med mycket :D

Smaklig måltid om ni testar!

2 kommentarer:

  1. Mums det lät jätte gott ju, får jag ta och testa någon dag!!

    SvaraRadera
  2. Zera: Mm det är gott, får du helt klart göra!

    SvaraRadera