onsdag, februari 18, 2009

Het?!

Det ät nått man inte blir i min lägenhet iaf, brr.
Jag la ut en termometer i mitten av lägenheten, när jag sedan gick och la mig så kolla på den. Stod på 17 grader. Då är alla element på max och alla ventiler/luft intag stängda.
20 grader borde jag kunna få iaf!?
Minns att när det var under 18 grader i skolan fick man gå hem (tror jag minns rätt grad) Men om då hem hade varit detta hem hade det ju varit varmare i skolan.
I min förra lgh hade jag mellan 20-23 grader, vet det är varmt. Men mycket var för att jag höjde värmen när jag kom hem från sjukan. När man inte rörde så mycket på sig blev det kallt.
Nu när jag byter rum, ja alltså går i min lgh så blåser det kallt av luften som rör sig.
Inatt sov jag med mysbyxer kortärmad tröja strumpor, ja coh så täcke och filt. Har INTE feber.
Först innan jag la ut termometern tänkte jag att det kunde vara annorluda nu när jag inte har inflamationen i kroppen på samma sätt... men så slog det mig att det var allt för länge sen för att jag ska börja frysa nu.
Borde nog ringa fastighetsskötarna i dag, och fråga om detta med graderna. Lite varmare vill jag faktiskt ha :)
Är ju lite krånglit att springa runt med filt runt kroppenn är man grejar...

2 kommentarer:

  1. Hej, tycker synd om dig som måste frysa inomhus..... det är väldigt jobbigt med låga temperaturer. Googlade lite och hittade en "fråga" inne på hyresgästföreningen :
    "Vilken temperatur har jag rätt att kräva i min bostad?
    Det kan upplevas som en olägenhet om temperaturen understiger +18 grader C eller överstiger + 24 grader C. Temperaturen kan naturligtvis variera med utomhustemperaturen men enligt socialstyrelsens allmänna råd kan +18 - 22 grader C ses som ett riktmärke för temperaturen i en bostad. Vissa bostadföretag förbinder sig att hålla en viss temperatur, vanligen 20 grader." http://www.hyresgastforeningen.se/

    hoppas att du har ringt fastighetsskötaren redan :) kräv att få mer värme. De borde vilja ha dig kvar som hyresgäst. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Sakkier: Tack och åter tack. Var snällt att du tog din tid för att googla på detta. Hade du inte behövt, men det gjorde mig glad =)
    Jag har inte ringt ännu, var på väg förut. Men insåg att jag slutar ju 14.00 så tänkte jag ringer då så kommer dom nog rätt på engång. Vill lixoom vara hemma när jag får dit folk :D
    Nu vet jag ju iaf att jag kan få lite varmare =) Misstänker att det kan vara luftning eller så av elementen. Men verkar ju konstigt att alla är lika "jumna" i hela lgh. Ska nog be om nya tätningslister i fönstren med.

    Tack för hjälpen!

    SvaraRadera