onsdag, februari 11, 2009

Drill utomhus nu ?! *brr*

Jag mår illa, varför vet jag inte. Man lär sig nya saker med sin kropp fortfarande. Eller det gör man ju hela livet. Men jag syftade mest nu på efter operationen.
Hoppas illa måendet går över, och att det inte går över till att jag tappar matlusten. För det är inte bra, inte ett gott täcken i stomisynpunkt.
Men men ska försöka strunta i det nu, så man inte oroar sig i onödan.

Sitter på jobbet, känns som dagen går sakta... men säger nog bara pang så har hela dagen gått.
Men blir nog att åka hem och ta det lungt. Känns att man jobbade heltid igår och lär ju kännas efter denna dagen med.
Ryggen gör ju inte nått bättre häller.
Det jag ska försöka göra idag iaf innan jag tar det lungt är: Jobba klart. Åka till posten och hämta ut paket, lika så på apoteket. Hadde hoppats på att få mitt hjälpmedels kort så jag kunnat beställa dom små påsarna nu när jag hämtar ut det andra. Men verkar inte gå så får åka dit och hämta det ändå.
Ska sprätta upp mina uniformsbyxor också, så jag kan lämna dom hos Annelie när jag hämtar dom andra hon gjort. Blir spännande och se hur dom sitter!

Erika skulle kanske komma på fika idag med, ska se vad klockan blir, men det borde funka :D
Morgondagen bjuder på besök av Helena och lilla Stina, på förmiddagen.... sen 14 är det massage, men ser det medst som att få låsa upp knuten om jag kan slappna av är det ett plus. Är ju inte så skönt när man har ont.
Kvällen blir det nog stickning hemma hos mig, mamma var sugen att komma över och sticka... tyckte vi kunde dra dit Emma med. Så märks hur det blir. Jag har inte kommit igång ännu. Men Emma har gjort det ju :D Men klart hon har ju haft tid ;P En annan har haft fullt upp.
Vore skönt att komma igång, så man har något avkopplande att pyssla med.
Köpte ju boken här om dag som tydligen ska handla om en juriststuderande tjej som blir tvungen att avsluta studier och hamnar i danmark. Champange-Flickan heter boken.
Började med första sidan igår när jag stänkt av datorn... men blev nått bättre än att läsa en bok. Min bästa vän ringde, är så kul eftersom det inte finns allt för mycket tid att snacka. Är min vän som bor i tyskland, har nämnt det tidigar i min blogg för er som har lite koll.

Hörde på radion nu att lördag den 28 mars ska man släcka ljusen (om man vill) Hörde inte allt, men var nått om klimatet. Säkert mellan en viss tid man ska släcka med gissar jag, men hörde jag inget om... Får lyssna bättre nästa gång :)

Tok, var en chaufför som gick och slog en drill borta vid kanten... i denna kyla när det finns en ny byggd toalett till bara chaufförerna... jaja alla gör på sitt sätt...
Slängde sigaretten vid lastbilskaten utan att trampa på den med, så den ligger där och ryker. Urs för sigaretter, gillart inte!

Ne nu kommer det lastningsbila, blir att jobba...

2 kommentarer:

  1. Nej, cigg är skit, jag hatar det!
    För drygt två år sedan slutade jag med min rökning för gott, jag kommer aldrig mer röka.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jonas: Så du har varit rökare... bra du sluta ;) Håll upp nu! Min mor sluta var fri i fem år sen börja hon igen. Osmart, men men.
    Har du en bra dag?
    Kram

    SvaraRadera