onsdag, januari 14, 2009

Skämms

Borde nog skämmas?!
Jag har somnat om klockan hela förmiddagen och när jag till slut vakna till runt tolv så kännde jag att ögonen var så utvilade att jag kunde öppna dom och ta mig upp ur sängen.
Sovit skapligt länge. Men är ju bra, kanske läker bra då. Är ju trotts allt sjukskriven för att läka och kunna göra sånt man gjorde förut innan opertionen. Måste säga ännu en gång att det är väldigt långdraget det här nu, är van att gå så här och har blivit van med allt sår omlägg. Men nu vill jag bli av med det nu vill jag bli hel på magen och kunna lägga allt fokus på mitt "vanliga liv", Kunna röra mig ha kläder som går att knäppa (har uppknäppt nu för såret är just där. Vill kunna prova ut kläder som funderar och sånt osm inte är någon ide att ha i garderoben längre, vill kunna jobba. Kunna röra mig, börja träna upp bålen för att få tillbaka stabiliteten. Vidare träna upp kroppen lite så den orkar med livet den ska leva. Man har ju insätt nu vad kroppen och musklerna är viktiga!!
Har iaf lite pilates prudukter nu som jag kan börja använda mig av för att få upp grund styrkan, och så får jag ju ta och hitta nått som jag vill göra som tar upp konditonen. Är ju nytt år och ny start på jobbets tränings peng. Vi får 1500kr per år, så ska fundera ut vad det är jag vill göra för dom pengarna. Vi kan istället välja simming tre gånger per månad eller massage en gång per månad. Men jag vill hitta nått som passar mig, så jag väljer det första alternativet.
Bara sätta igång och förska se vad det finns här om kring som man kan göra. Och som passar mig i livet just nu, och hoppas på att jag läker och kan hoppa på försiktigt där innan allt drar igång för mycket. Men annars får jag försöka hitta nått lite senare. Någon som har förslag och tips på vad man kan göra? Jag tar gärna emot förslag!
Idag har jag fått tre tidningar så nu finns det läsning, blev så glad att ConTact dimpte ner i berevinkastet. Nu över jul har det varit väldigt tyst från alla håll och kanter gällande stomitjosan. Förståligt, men nu sätter det igång igen.


Stefan och Maria kommer nog över imorgon kväll och lirar Wii, lille bror kanske dyker upp han också. På lördag ska jag nog förresten gå på hans inebandymatch, märks då.
Är lite nervös nu, men mer får ni inte veta utan det uppdateras när jag vet hur det gått eller när det är läge. Vill inte blotta mig för tidigt här i bloggen, vem som hälst kan ju läsa.
Ne nu ska jag ta tag i att packa ner det där partylite sakerna som jag försökt göra i snrt en vecka, måste verkligen få lite gjort nu. Skämms på mig så seg jag är.




4 kommentarer:

  1. Det är ju gött att NÅGON får sova!! inte alls avundsfull!!
    Kram/B

    SvaraRadera
  2. Ha en fortsatt trevlig dag! :)

    SvaraRadera
  3. Emma: Tack detsamma! Kram

    SvaraRadera