onsdag, januari 14, 2009

Att leva med en skugga



Åh jag vet inte om ni minns det men när jag startade min blogg skrev jag om en artikel jag läst, som handlade om en bok som jag väldigt gärna ville läsa.
Nu har jag varit inne på Virrhuvets sida och sätt att den har iaf tillverkats klart. Hon har ritat bilder i den och det är Johan Bylin som samlat andras berättelser om hur det är att leva med Ulcerös kolit eller Chrohns. Detta är en given bok att köpa för mig.
Hoppas många andra också kommer köpa den!
Vills sprida ut att den finns!
Man behöver inte ha diagnosen för att läsa den. Man vara närstående, vän, släkt, granne, arbetskamrat, studerande, intresserad av att lära sig mera och få in blick i andra saker än sånt som gäller en själv. Mer kunskap om ämnet helt enkelt!
Det talas alldeles för lite om det, det är alldeles för tabu och jag vill få folk att få mer kunskap och vetskap om det. Så alla som gör något som, Johan Bylin, ILCO, Virrhuvet, Maddepladder, Hellie... ja och självklart många fler!! Men klockan är alldeles för mycket för att sitta här och länka till alla. Men ni vet vad jag menar...
Åter kommer med mer information så fort jag har mer än jag nu vet.
Håll utkik gott folk!

9 kommentarer:

  1. hmm juste en bok skulle ju komma de sa en sjuksyster till mig :D...Äntligen säger jag bara. Det är värklige brist på information och böcker om mag och tarm sjukdomar. Likadant med Reumatism sjukdomar som inte syns finns tydligen inte för vissa.... :)vet du när boken kommer ?

    SvaraRadera
  2. Vilket sjukhus går du hos? Har jag förstått det rätt att du har diagonsen ulcerös kolit? Alltså att du inte har opererat dig. Hur agresiv är din sjukdom, går det upp och ner, eller lyckas du hålla den i chak?
    Jag vet inget mer om boken...
    Men ska försök söka lite på den idag och se om den kommit ut någonstans.
    Och så ska jag försöka hitta det datumet vi båda vill veta om internationella tarmdagen.
    Hoppas du får en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. japp min sjukdom håller sig upp och ned därför kan jag inte säga hur jag mår... Ibaland lyssnar den på mig och gör som jag vill och ibland inte... Jag har inte opererat mig men ätit ganska mycket kortison i en ganska lång tid... Jag har ulcerös colit :) ha det jätte bra och leta vidare om dagen och boken... De gör jag med :)

    SvaraRadera
  4. Kortison hjälper ju bra men det är ju inte så bra för kroppen. Jag hoppas du hittar någon underhållsmedecin som fungerar på dig. Har du nån sån nu? Själv var det ju ingen som bet på mig.
    Ja den där internationella tarmdagen vet jag inte hur vi ska hitta. Jag mailade rix fm och fråga om dom om dom minns det. För jag är säker på att det var där jag hörde det. Men får väl se om man får nått svar :D
    Boken får vi hålla utiki efter, men tror virrhuvet säger till när den släpps. Hoppas jag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej. Vill man beställa boken "Att leva med en skugga" gör man det lättast på
    darkredprod@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Anonym: Tack! Jag har redan beställt boken därifrån och fått hem den. Står i ett inlägg här också :D

    SvaraRadera
  7. den 17 oktober tror jag att den internationella tarmdagen är om jag inte missminner mig helt

    SvaraRadera