fredag, januari 23, 2009

Mig och min ilostomi

Har varit på kontoret och fixat med lite papper och talat med chefen. Han är bra han! Synd bara att han inte har personalbiten längre, utan enbart drift och sånt.
Sen var jag och la på lite brev på gula lådan, åkte vidare till jobbet och här sitter jag nu. Äter en Joggi - skogsbär, tänker på att dricka mycket med... man glömmer det alldeles för lätt.
Blir nog bra timmar på jobbet idag, känns så.
Snön börja falla här nu, så kikar på det också.

Jo, kan ju tilläggas att med min vecka i ryggsäcken så känns det som jag också börjat känna av detta med att magen/stomin, ja hela stystemet, kommer ur balans när man funderar grubblar och tänker för mycket samt stressar och har massa tider att passa. Segt... jag som är en människa som flänger och far och gör saker helatiden, men nu verkar det som jag får lära mig leva lugnare. Urk. Men men varför ska jag va skonad, verkar va super vanligt när man har ett krångligt mag och tarmsystem.
Är glad att jag mår så mycket bättre nu än innan operationen iaf.
För det tänkte jag på igår, jag är lycklig över att jag slipper smärtan!
Sen har allt positiva och negativa sidor. Detta är ablsolut mest positiva, men det negativa får man helt enkelt leva med. Jag menar jag är jag och den som inte kan ta mig för den jag är, ja den är ingen idé att lägga tid på.
Även om man vet att det är så och man försöker tänka så, så är det inte det lättaste.
Som det sägs: Lättare sagt, än gjort.

8 kommentarer:

  1. Hoppas du får en bra dag! En lugn och icke stressig dag. Alla har vi positiva och negativa sidor.. men vi är dom vi är och måste älska och acceptera oss ändå. Vet inte vad du har gått igenom för operation men hoppas att du snart återhämtar dig och mår bra igen. =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Miss Attitude: Tack för omtanken =) Hoppas du har en bra dag och får en bra helg!! Om du är nyfiken på mer bakgrund om min op och orsaken så kan du läsa:http://livetskalevasnu.blogspot.com/search/label/Min%20sjukdomshistoria
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Hi hi du vet att det heter positiv va? Med i!

    SvaraRadera
  4. Svar: Tack för att du orkade läsa igenom mitt långa inlägg.. hihi.. råkade bli lite frustrerad och skriva för långt. =)

    Håller med dig, man ska va nöjd med sig sjävl, så gott det går. Men tydligen så är det inte acceptabelt att va för nöjd och se sig som en fin kurvig kvinna, för då jävlar tar vissa andra åt sig. Suck, vad människor kan va konstiga ibland.

    SvaraRadera
  5. Crussoe: Jo då, men klicka lite för fort på tangenterna samtidigt som jag jobba :P Tack för att du såg det!

    Miss Attitude: Men även fast man vet att det är så man ska tänka och allt sånt, så är det ofta svårt. Men man får försöka så gott man kan!

    SvaraRadera
  6. Hej! Stressa inte för mycket, jag tror att jag fick min tarmsjukdom (UC) pga stress.. Vad fick dig att ta beslutet om en stomi? Ha det bra, kram

    SvaraRadera
  7. HUr stressar man egentligen mindre? Vi måste lära oss det, Nilla.

    SvaraRadera
  8. Pernilla: Hej, ne jag ska försöka. Men det värsta är att man inte tänker på det, när livet rullar på blir det stess. Är väl samhället som är så!? Jag vet inte om jag tror man kan få sjukdommen pga stress, men den kan absolut deffenitivt försämmras i skoven pga stress. Det tror jag! Jag har aldrig tiktigt tagit beslutet om att få stomi. Utan det blev typ en akut operation. Lite mer om mer bakgrund och så hittar du under ettieketer: "min sjukdomshistoria" Kika där om du har lust att veta lite om det.
    Var rädd om dig! Kramar

    Pelle: Ja du hur gör man det? Det är det som är frågan. Håller med vi får lära oss. Får fundera ut något bra sätt att lära oss också.
    Kram

    SvaraRadera