måndag, januari 19, 2009

Liza Marklund - Interjuv

Måste bara lägga till denna här, som ni vet är jag inte insatt i vad Monica Antonsson skriver helt och fullt. Men som jag många gånger förr sagt, att det finns alltid två sidor från allt.
Men tycker denna interjuv är bra, är på den linjen jag är nu.
Då menar jag att jag som läsare, har gripits av hur berättelsen har varit. Jag har velat läsa mer, se hur det gått för dom osv. Men jag har som läsare heller inte trott att allt är sant, fullt ut. Jag kan inte säga var, men jag har läst mig till att det och jag minns att jag förstått att delar är utbytta/förändrade för att identiteten eller liknande inte ska komma ut. För mig (med det lilla jag vet och mycket jag inte vet) är detta stora på drag inte för att böckerna är skrivna som dom är utan jag uppfattar det mer som att dom vill åt Liza Marklund. När vi då kommer in på Liza Marklund som författare, har jag ingen uppfattning som jag kan utala mig om. Har inte läst så värst mycket. Tror det är dessa böcker, kanske någon mer... enstaka.
Säkert luddigt skrivande, men tror många förstår mig och vad jag skriver.


Se interjuven här

2 kommentarer: