torsdag, januari 15, 2009

Jobb

På måndag börjar jag jobba halvtid! Yey.
Har längtat så efter att få börja jobba igen, så ska bli skönt.
Men har samtidit insätt att ja måste läka för att kunna jobba, det märkte jag förra gången jag testa att jobba och det bara blev värre. Nu ska vi hålla koll och blir det minsta tecken på att läkningen inte går åt rätt håll stoppar vi.
Jag hoppas hinnan på såren kommer hålla sig nu och bli starkare och starkare. Vore ju underbart om det blev hud/ärr så snart som möjligt så man kan börja fungera som vanligt.
Nu är det att få uniformen omsyd som gäller. Ska höra med min väns mamma, som är jätte duktig på att sy. Om inte hon kan får jag försöka hitta någon sömmerska som kan ta sig ann mina tankar och idéer. Måste ju själv agera provdocka, även vara med och säga hur det ska sitta. Det är ju lite problematiskt med tanke på att jag inte vill/kan/klarar/lärt mig att ha påsen innanför linningen. Jag har linningen under påsen och sen nätkorseten (med påsen i) utanför/på byxan kjolen. Samt tröja över det, så det blir alltid en lite längre tröja än en vanlig midjetröja som jag förut använde mycket. Jag hade nästan alltid jeans med midje tröja. Så den dagen jag lär mig att ha påsen i byxan så kommer jag nog kunna ha mer midje tröjor. Men först ska såret läka innan jag börjar exprementera massa.
Så detta med uniformsbyxorna måste ju sys på nått bra sätt. Eftersom jag alltid måsta ha skjorta med slips och skjortan måste vara nedstoppad i byxorna så ska jag på nått sätt försöka få så byxorna blir låga i midjan och att skjortan är tillräckligt lång för att kunna stoppa ner och samtidigt kunna ha vårt arbetsbällte med all dess utrustning. Men får lugna mig med utrustningen och bältet tills jag här helt läkt, det väger ju en del. Blir inte rond för mig heller och inte massa larm utan kommer ta stationärpassen, dom timmarna jag jobbar. Skönt det.
Så fort jag är läkt och så så hoppas jag på att kunna börja jobba med rond och allt sånt annat sen igen.
Nu blir det att börja med att jobba 10-14 och så fort det känns att det funkar för rutiner och att såret inte blir värre utan bara går åt rätt håll så blir det att köra 06-10 och se hur kroppen tar det. Sen när man känner att man orkar mera och att kroppen läkt är det bara att köra på.
JAG LÄNGTAR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar