söndag, januari 25, 2009

Hemma igen!

Nu är jag hemma igen, gick bra med frysen. Tack Frida!
Pappa, mamma och jag åkte även in till marieberg. Jag handlade upp presentkortet jag hade på IKEA. Blev 4 glas, mitt antal var inte rätt sen det har gått sönder några. Blev även att köpa upp asseter till antalet 12, innan hade jag 6 st. En gick sönder, nu har jag 16 st. Så ett till stort lakan, gardiner till vardagsrummet och sovrummet. Till köket har jag nog, tänkte ta dom bruna jag har.
Så nu vill man flytta! Måste verkligen börja packa, hoppas min mamma kommer och hjälper mig i veckan. Nästa måndag den 2 februari, får jag nyckeln :D
Nu ska jag äta lite, sen blir det att betala alla räkningar. Lika roligt som alltid, inte. Men super skönt att hadet gjort!
Hoppas ni alla har en bra söndag med!?

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag tror jag fått en storm av människor som hittat mig via henne, många som hört av sig senaste dygnet sen hon länkat mig :) Jag har ulcerös colit, haft det i lite över 3 år och kommer att opereras nu på torsdag morgon. Så ligger det till! Jag skulle fråga detsamma om det inte vore för att jag läser till höger hur läget är för dig. Kul att du skriver, jag tycker så många som möjligt ska skriva om saken. Om man vill alltså, men jag tror det är bra. Kramar

    SvaraRadera
  2. Camilla: Vad skoj, ja om du själv tycker det är bra dvs =) Samma diagnos som mig och många andra. Vist är det bra att man hittar andra och dela erfarenhter och känna att man inte är ensam. Jag bröjade skriva min blogg efter att jag kom hem från sjukhuset, bestämde mig för det efter att jag hittat virrhuvet maddepladder och många andra bra bloggar. Vill vara med och finnas här för andra som andra också finns för mig.
    Torsdag, är snart ju. Hur känns det att gå och vänta nu då? Har du väntat länge?
    Jag önskar dig all lycka och hoppas vi skrivs mer :D
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Definitivt blandade känslor, det är en stor omställning som i det långa loppet blir positiv men ändå en väg som man önskar man slapp gå! Livet blev inte som man tänkt sig, det är svårt att få det att kännas okej ibland bara. Jag tillhör Sundsvalls sjukhus. Jag har väntat sen i april ungefär fast jag har provat lite mediciner under tiden. Fick datumet i november sen dess har jag gått som på nålar =) Datorn kommer vänta på mig på avdelningen vilket ska bli väldigt skönt, det är en markant skillnad på tillvaron med dator. :) Film, kommunikation och musik allt i ett. Väntandet känns jobbigt, jag har känt ett tag nu att om jag gick göra det på momangen skulle jag. Väntandet är nästan värst, man vill att det ska vara över så att man kan börja vägen tillbaka nån gång. Nu ska jag sova jag med :) kram

    SvaraRadera
  4. Camilla: Ne livet blev verkligen inte som man trodde. Men är inte många som får det som dom tänkt sig. Klart det är blandade kännslor, hade/har jag med. Jag får nog se det som rätt bra att jag fick en akut op. skulle inte klarat psykiskt att gå och vänta, tror jag. Inget jag vet eftersom jag inte gjort det.
    Datorn är aboslut toppen, se bara här ur många man finner =)
    Ne, nu får jag ta och gå och lägga mig som jag sagt länge. Hoppas du sover gott redan.
    Kram

    SvaraRadera