måndag, januari 26, 2009

Pju pju, andas andas.

Ringde försäkringskassan nu, och oj vad lättad jag blev. Lättad så jag darrar!
Jag var lugn och trevlig och sa som det var att jag talat med henne och att hon sen skickat ett papper till, utan att nämna det när vi tala sist. Men det visade sig sen att det nya hon skicka var papper på samma som tidigare men att det var handlagt. Men hur ska jag kunna gissa det när det första pappret som jag fick stod 27 aug-9sep och det som jag fick andra gången var 10sep-15okt. Vist fel av henne, men jag bröt mer eller mindre ihop i fredags. Berättade hur jag hade känt och hur det känns att vara "kund" eller vad man ska kalla det (var snäll imin ton) Att jag även förstod att dom hade mycket, men att det verkligen påverkar oss på andra sidan ja om man nu säger oss "kunder" Så jag kan andas ut, blev inte 13000 tusen tillbaka som jag i fredags beffarade, utan blir dom 5400 som dom gjort fel.
Urs, kan försäkringskassan gjort rätt från början. Det är inte kul att ha gått på sjukpengar (och lite jobb) Sen augusti och sen få att man ska betala tillbaka. Man går ju inte ens runt på sjukpengarna. Man måste som man säger vara frisk för att orka vara sjuk. Sa jag till henne med.
Hon verkade faktiskt rätt ledsen för felet med datumena som hon skrivit, bad om ursäkt. Hon är ju inte mer än människa. Men kan va nyttigt att få veta vad vi "kunder" känner när det blir så här. Världen rasar.
Buffert är något jag verkligen längtar till. Där av min flytts om nu är på g. Urk för det ekonomiska livet. Inte lätt när man är deltidsanställd. Är van att jobba upp men nu är det svårt när man är nyopererad. Jag längtar till jag orkar och kan igen.
Orkade och kunnde jag innan, så kan jag banne mej nu efter, för smärtorna och alla spring på toaletten är borta. Men måste värkligen få huden och kroppen att läka, samt få uniformen anpassad.
Är så tacksam att min väns mamma hjäper mig att sy den, tack tack tack!
Nu ska jag försöka dricka nått, adrenalinet har rusat genom mig.
Hör nu på P4 Örebro att i Rakt på sak ska dom diskutera försäkringskassan.

3 kommentarer:

  1. Ååååhhh, vad skönt! Det var ju änna otroligt mkt pengar annars! Men förstår inte hur de kan göra fel så jäkla ofta!

    Skulle vi betala ut massa fel på socialtjänsten så skulle man mer eller mindre få skylla sig själv för att man räknat fel, om det nu inte skulle ha varit en uppenbart fel som den som tog emot utbetalningen borde förstå!

    SvaraRadera
  2. Hellie: Ja vist är det super skönt, att det inte var högre summa. Men urk på dom... finns ännu ett blogginlägg om detta.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken grym tur i all otur.

    Kraaaam... den behöver du! ;)

    SvaraRadera