onsdag, januari 21, 2009

Partiellt stopp!?!?

Urs urs, illamående, obehagskänsla med tryck och stelhet på magen. Ingen apptit och näst intill inget flöde i stomin. Detta är inte bra.
Är väl nått partiellt stopp eller så, någonting ligger där inne och vill inte flytta på sig. Jag vill väck med det.
Testade vatten med salt i, urs urs urs urs, urk! Smaka typ nästan som det där äckliga förskräckliga vätskan man får när man ska rensa magen innan undersökning. Har väldigt svårt för det! (då menar jag väldigt svårt)
Efter att jag försökt fått i mig några klunkar gick det inte mer... gick ut på engång och tog en prommenad... tänkte att det hjälper tarmen att börja röra på sig. Men inte mycket inte.
Passa på att fika lite med kollegorna och sen gick jag hem igen.
Så nu är jag hemma... Men inget känns bättre, kommit pytte lite mer i stomin. Men är ju bara ännu mer tecken på att det är nått som sitter där inne men inte helt tepper till. Magen är lite hård.
Ska ringa avdelningen imorogn, se vad dom säger. Vill ju inte att det ska gå så lång så det blir stopp eller vred. Så ska försöka vara ute i god tid nu kan man kanske undvika nått drastiskt.
Har varit så här sen i måndags nu och vet inte vad det kan vara. Skumt?!

Ne nu ska jag försöka göra nått så det blir flöde i stomin...
Får väl se om det blir nått mer här, annars godnatt på er!

2 kommentarer:

  1. Har du testat att "stopp" in fingeret i stomin? Låter äckligt, jag vet! MEn kan tydligen hjälpa, är även något de kommer göra å sjukhuset om du åker in. När jag var på akuten så tryckte hon in fingret såpass att hon kom igenom bukväggen iaf, och jag har ju en rätt lång stomi.

    LYCKA TILL!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hellie: Urs då, men som du säger annars gör väl dom det. Tack för tipset. Men jag talade med mag och tarm förut och har tagit sån där laktulos nu, verkar tömt lite. Ätit lite grann bara lätt smält så jag ser hur magen sätter igång. Men har lite ont nu. Men går nog över snart!!
    Tack!
    Kram

    SvaraRadera