tisdag, januari 27, 2009

Fyra sekunder

Kvällen har gått riktigt fort, nja inte på fyra sekunder men känns så.
Åkte till Apoteket hämta ut minna nya påsar jag ska testa SenSura Mini, först hade jag Maxi efter operatione, sen gick jag över ganska snabbt till Midi. Men nu ska jag testa mini, blir ju fler tömmningar men inbillar mig att den kommer funka bättre med kläderna eftersom den inte blir lika lång och sticker ner så mycket. Men alltid fördelar och nackdelar med allt, jag tjatar om det. Men är ju så sant.
Nog om pås´snacket nu...
Sen gick jag till sveas där Kajsa redan var och väntatde, köpte semla (självklart den med grädde och mandelmassa blandat) Så nu ska jag se om det blir lika som sist jag åt semla, då jag köpte med till mamma. Magen krångla hela veckan, kom ju till slut fram till att det var omställningarna med jobb och så, visar det sig att det strular igen då kommer jag fasen tro att är semlorna. Då är det helt slutätet på dom, helt klart! Men man måste ju testa och se.
Vi fika i över en timme, sen kom även Johanna.
Johanna följde med mig hem, hon var så snäll och hjälptemig packa lite. Så nu är 15 banankartonger packade, skönt att ha startat. Men är den del kvar, finns att ta av.
Nu är det snart sängdags... jobb imorgon. Om min magen inte "jobbat" nått imorgon bitti när jag vaknar, så ska jag genast ta Laktolos. Som jag gjorde sist, fast då efter för många dagar.
Urs vad stomi prat det blev i detta inlägg, men men är ju min blogg. Jag lever ju med det.
Måste tacka dig Johanna för att du är så gullig och hjälpsam! Du frågar på och vill ära dig, eller ja du undrar hur allt funkar. Härligt att ha en vän som dig!
Nu ska jag titta klart på bonde söker fru bröllopet.
Sen sova, godnatt! Kram

1 kommentar: