söndag, januari 25, 2009

Tack & Tips

Sitter här och funderar på lite allt möjligt.... På er som ska genomgå operation, andra i samma liknande sitvationer.
Jag har pratat en heldel med Elsa och tycker det är härligt att prata med henne! Hennes blogg följer jag flitigt.
Även precis nyligen hittat till Camilla och henne kommer jag kika in till för att se hur det går för henne. Hennes sida hittade jag genom Madde, även denna blogg har jag länte varit beöskare på.
Jag tycker det är skönt med bloggvärlden, att det finns andra i samma sits (om man nu ska skriva så) Att man finns här för varandra och att kunna hjälpa andra och få tips och råd själv. Man är inte ensam! Är underbart att känna den känslan.
Själv måste jag rikta stort tack till Madde och Therese som fanns där för mig efter min operation, får då inte glömma att tacka ILCO vars sida jag hittat många i samma sitvation.
Martin är en person som jag haft mycket stöd ifrån, vi pratade direkt på, som om vi inte gjort annat än att tala med varandra. Efter någon dag tror jag det var om jag inte minns fel så frågade någon av oss vilket sjukhus vi opererades på, och då kom vi in på vart båda egentligen bodde. Sånt som vanligtvis kommer upp bland dom första fraserna. Han har också givit mig råd tips och annat. Tack!
Har tyckt det varit super skönt att ha er alla som man kunnat prata med och frågat saker. Tack för att ni finns!
När man börjat nämna man och så är det farligt, men eftersom alla vet hur det brukar bli. Så hoppas jag inte någon blir ledsen om ni inte nämns, jag tog bra dom jag pratatde med intensivt direkt efter operationen (då i internet världen).
Jag vill gärna finnas för andra, då även för er som inte lever med dessa sjukdomar, men som kanske vill veta mer eller undrar över något, fråga på. Jag svarar gärna (så gott jag kan).
Jag har pratat med Elsa om att rekommendera läsning och annat matiral som jag själv tyckte var bra när jag sög i mig information och annat efter operationen. Gör jag iofs nu med, men in början var det mer intensivt.
Så fick idéen nu ikväll att jag kan lägga upp mina tips i bloggen. Så alla som är intresserade kan ta del av det.
Så det är mitt projekt mellan jag packar flyttkartongerna och jobbar. Att knåpa ihop ett inlägg med hur ni får tag på den info som jag hittar och annat.
Gäller bara att minnas med. Men gott folk det kommer. Den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge som man säger =)
Nu har jag babbalat på i detta inlägg fast ögonen knappt kunnat hålla sig uppe, så ber om ursäkt för slarv i text och ord osv. men kände jag ville skriva lite som mina tankar tänkte...
Hörs imorogn igen hoppas jag!
Natti natt, kram från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar