torsdag, april 30, 2009

Vätskeersättning

Läst runt lite nu och känner jag läste väldigt bra information om vätskeersättning, så nämner lite här.
Det spelar till slut ingen roll hur mycket vatten man dricker om saltbalans är fel, vätskeersättningen normaliserar salter och vätskebalansen är viktigt.
Om man har tagit bort tjocktarm är detta extra viktigt, och därför rekomenderars vätskeersättning.
Resorb är ett exempel och finns på apoteket, reseptfritt.
Detta tar jag själv väldigt oregelbundet, har tagit det mer regelbundet i perjoder. Och mår faktiskt bättre av det.
Läste nu att man kan tydligen ta 2 tabletter i 2.5 dl vatten, 2 gånger dagligen. Jag har kört med en varje eller varannan dag.
Ska genast bättra mig, då jag tänker på detta jag fick veta nu, att det inte spelar någon roll hur mycket man dricker, om man inte har rätt saltbalans.
Tror själv att om jag bättrar mig, kanske jag blir lite piggare. Får testa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar