måndag, april 06, 2009

Blogg och bilder.

Hitta till denna blogg nu när jag kika runt, bilden var bra så jag snodde med den hit.

Tänkte inte göra nått stort inlägg av det, för det finns inlägg som man kan läsa och sen titta på denna bild om man vill.

Men jag har iaf inte den gröna delen kvarl förutom dom sista 5cm, som är ändtarm.

När man plockat bort det gröna får man alltså en ileostomi, man lägger då ut tuntarmen på magen, och har därför stomibandage.

Sen finns det olika varianter som IRA och Bäckenresorvar, som jag skrivit om tidigare.

Ja det var lite kort och enkelt.

4 kommentarer:

  1. Godmorgon vännen!
    Hur har du det så här på förmiddagen, ja för det är väl förmiddag för dig nu antar jag! ;) Själv har jag varit vaken mer eller mindre halva natten..hehe. Men har inte haft så mycket ont, vilket varit skönt, utan mest bara en massa tokerier i huvudet.

    Jag har precis mailat Therese och Anna och hört mig för om vecka 17, tog och mailade till de tre adresser som stod på hemsidan. Hoppas att de ser det under dagen. Det hade varit roligt om man bara kan lösa det rent praktiskt.

    Vilka fina bilder du lagt upp från gårdagen. Ser mysigt ut. och vad kul att du också fått dig ett litet påskris! :) Det är mysigt att pyssla till det lite hemma. Och tänk så mycket man faktiskt kan göra någorlunda gratis, när man väl tänker efter.

    Jag tror att mitt hinkande av c-vitaminer igår har gett lite resultat. Känner ingenting av halsen idag vilket är väldigt skönt. Kan vara därför jag var så pigg i natt kanske? *fniss*

    Vad händer annars för dig idag?

    Hejhopp, nu ska jag titta till maten som står i ugnen. japp, redan, agerar ju catering åt min bror idag som du kanske läst på min blogg :P Och är man ändå uppe och hoppar runt så får man ju passa på att utnyttja tiden väl!
    Stor kram till dig vännen!

    SvaraRadera
  2. Elsa:
    Ja det är förmiddag för mig :) Ska snart ta dagens första kaffe med lite knäcke macka som mellis.
    Urs vilken natt, hoppas du får ordning på allt snart. Det är du värld!

    Vad bra, då kan dom inte missa mailen :P
    Blir spännande och se vad dom säger.
    Praktiskt, hur tänker du då?
    Du har ju tid, inte sant? och resa och boende betalar dom.
    Så blir ett billigt nöje med kanske någon krona man spenderar om man själv vill och kan.

    Tack, man är alldelses för sällan i "gamla stan" mysigt faktiskt. Borde man gå till oftare. Var ett fik där, som jag skulle vilja besöka när det inte när någon marknad och hysteri på folk :)
    Ja riset är plocket men inte fixat ordning det ännu. Blir kanske idag. Men som du säger det är hyffsat billigt.
    Men allt kostar egentligen, iaf lite.

    Ja du ser kanske är det dom som sögs upp som i en svamp i kroppen din, c-vitaminerna allstå :P

    Ja idag blir det jobb, och lite extra fix, chefen kommer. Sen blir det hem och greja lite för att sedan gå på kalas hos Erika, funderar på att ta en promenad dit. Är helt andra sidan stan. Jag har ju varit dålig med mina promenader.

    Hoppas det går bra med maten och att det blir bra. Är ju bra att agera catring när man ändå inte har nått att göra :P

    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Ja, jag komemr minnsan inte vara ensam på sjukhuset idag. Men jag har ju ingen brådska å jag ska inte gnälla. Egentligen så sa syster C att jag kunde lämna prover i morgon och ringa henne på onsdag för att höra så allt är okej. Men jag planerar lite som jag själv vill numera :P Man är ju gammal i gemet så att säga. hehe. Det ligger faktiskt en liten baktanke i det hela. Jag tar prover idag, ringer i morgon och samtidigt ber jag henne om att prata med Doktor H så jag kan få ett godkännande på andra smärtstillande av honom. Som det är nu vet han inte om vad jag stoppar i mig :P Och det är ju inte så vettigt med tanke på att magen är som den är. Smärtstillande och dålig mage är ingen bra kombination. Så det blir nog ordning på det med snart.

    Oj vad du kalasar och grejar ;) Så man blir rent avundsjuk ibland!

    Tja, du vet det där med det praktiska.. Man blir ju lite håsig innan man väl får tummarna loss, det är mitt stora bekymmer för tillfället. Innan jag väl liksom bestämt mig. Det är löjligt, för jag har ingen anledning egentligen att oroa mig. Eller ja, oroa är väl kanske lite väl att ta i. Låter som jag får världens ångest attacker innan jag väl kommer hemifrån..hehe.

    Nu ska Elsa-pelsa få fint i lådan innan jag hoppar in i duschen! Kramar

    SvaraRadera
  4. Elsa: Känner igen det där med att man har koll själv :)
    Ja det är bra om du får det via din doktor, blir ju mer rätt då, om man säger så. Och det har ju märkst sista tiden nu att du behöver smärtlindring!
    Hoppas det går bra.
    Ja det är kalas hej vilt, alla fyller. Ska jag vara helt ärlig är det lite jobbigt. Speciellt när man är så fattig och jag kan inte komma tomhänt, snart får jag göra egna saker, eller nått.
    Vi får kalasa när vi ses :)
    Jag förstår dig, och hur det känns. Men du får helt enkelt boka in, kommer bli jätte bra... det ordnar sig. Men jag förstår det är ju ändå en resa att göra, och resan innebär ju toaspring med.
    Skönt för henne att få rent.
    Nu blir det kaffet här, senare än tänkt :)
    Kram

    SvaraRadera