fredag, april 17, 2009

Fortsätter

Ni kanske inte vill veta men jag måste skriva av mig, för ovadsätt om det inte är mest synd om mig så känns det ändå lite surt just nu. För om jag jämför med mig själv, så är det inte bra.
Det forstätter och forstätter här, kommer ur stomin men inget kiss... inte bra. Äta kan jag inte vänder sig nästan innan jag ens fått in det i munnen.
Så frukost har et inte blivit något.
Har druckigt 120 ml resorb och två munnar te kanske, hitta en klubba i väskan... kan va bra med lite socker...
ska prova att gå in på vattnet nu, med sist börja det rulla i magen...
Funderar fortfarande på att testa panodilen men vet inte om jag vågar, kanske borde tugga den innan.
Bara 5 timmar kvar *hoppas hoppas*

3 kommentarer:

  1. Åh vännen! Tänker på dig. Hur mycket vätska tror du att du gjort av med idag rakt ut i påsen? Försök tänk efter så det inte blir alldeles för stora mängder. Det hade ju varit bra om du kunnat få i dig lite mat som binder. Men förstår om det tar emot..
    Kämpa på. Det är bra med lite socker, så sutta du på klubban! ;) Tänk om jag kunde skickat en leverans på resorb och annat nödvändigt... Stomiterapeuten sa inget om något stoppande läkemedel?

    Nu har jag varit duktig. Stolt över mig själv att jag ringt dietisten. =) Hon är ett nödvändigt ont enligt mig...haha. Tycker inte om att behöva erkänna att jag slarvar... :P Men gjorde ett smart drag för att lura mig själv. och Ulla skrattade. Jag tog Calogen i stora flaskor för att piska på mig själv att verkligen dricka tre huttar om dagen. Nu har det blivit max två. Men det har också varit för att jag trott att det gjort mig lös i magen... aja.. detaljer... Det har du nog av idag misstänker jag.

    Var inte dum mot dig själv, minsta lilla snurr och yrsel så vet du vad du ska göra! Okej?
    Krya på dig!! Kramar

    SvaraRadera
  2. Elsa: Tack vännen!
    Jag vet inte hur mycket rymmer påsen, men har runnit igeonom en hel de. änner mig inte så stabil längre. Men bara tre och en halv timme kvar.
    Ja jag vågar inte äta om jag sätter igång och spyr här på jobbet, har planer på att mosa en banan rejält så det blir som till små barn och sen mummsa lite sånt.
    Ja tänk om det gick att smsa :)
    Jag frågade min stomiteraput om jag kunde få loperamid eller liknande. Och det sa hon att hon inte kunde fixa idag, men det finns reseptfritt. Om man känner att man vill ha det. Sa då att många jag pratat med har loperamid eller annat utskivet vid behov. och är ju bra att ha hemma speciellt till sånna här tillfällen. Hon lät ju inte glad att jag mer eller mindre bad om ett recept, jag sa det finns det på recept så skulle jag ju gärna vilja ha det då det tryter i kassan.
    Hon skulle försöka fixa det men blir till bästa vecka.
    Orkar inte reagera.

    Slarvar du? Då får du helt enkelt smsa eller skriva i bloggen varje gång du öppnar en dryck så jag kan ha koll på dig :)

    Får aldrig nog av detaljer. haha.

    Men då skulle jag redan varit där och fåt droppet. Nu börjar humöret kännas ännu mer också, anstränger mig att vara glad när alla kommer fram... men bara haft 60 bilar hittils.
    Tack!
    kramar

    SvaraRadera
  3. Attans att du inte redan har sånt utskrivet. Jag fick hundrapack av min läkare med flera uttag. Så jag har plockat ut och har hemma och har alltid med mig i handväskan också. Man vet ju aldrig. Är det inte jag som får problem kanske det är någon annan ;) Gäller ju att vara förberedd.

    Mina små projekt..ja lite hemlighetsfull är jag allt. Mest för att jag inte vill röja min identiet helt och hållet :P Men känner du till forumet iFokus? Håller på att starta upp en sida där med en kompis om magtarmsjukdomar..

    Operation barnmat idag då...banan, blåbär, rostemackor osv. Gott! =)
    Kramis

    SvaraRadera