torsdag, april 09, 2009

Min trädgård

Här har ni lite bilder från min dag, jag har samlat lite krafter och stimmulerade hjärnan med liten kropsligt. Så här har ni lite bilder på mitt dagsverk.
Eftersom jag flyttade in nu i februari, så har jag inte koll på allt i min trädgård. Är inte jätte kunnig samtidigt som jag inte har tummen mitt i handen (hoppas jag :P) Så därför är det några saker jag inte är säker på va det är, om någon som kikar in vet var det är, så skriv. Då blir jag glad!

Hur mycket jag än försökt så har jag inte lyckats få ordning på bilderna och texten längst ner. Hoppas ni ser och kan läsa ändå, annars säg till =)




Här har jag lagt på gjort på mina garderobs blommor samt planterat några av dom skotten jag fixat rötter på, den lilla kukan är ett expriment.








Här är något ur rabbaten, som ajg inte är säker på vad det är, ploppar upp divs saker lite övar allt. Blir spännande att se hur det blir i minträdgård.







Här är gräslöken jag satte ner idag, det vill man ju ha under sommaren, den som är där nu använde jag i dagens mat.









Har här planterat lavenellökarna jag fick av min vän Emmelie i inflyttningspresent.









Är är en typsikt bild på hur det ser ut i min träddgård, han som bodde innan har vrkligen satt ut allt som går och bra tryckt ner det.
hade jag planterat trädgården själv från början hade det var mer bestämmt och lite mer struktur, strikt om man vill kalla det så.
Här är både tulpaner hyacinter smultron eller jordgubbsplanta, ja smått och gott.











Denna bild är på krukusar och hyacinter, detta är planterat mellan plattorna och gräset, och dt kommer där en häck och en buske.









Ännu mer krokusar, är fint.









Här är någon slags rosenbuske, vad den heter vet jag inte.
Någon som vet?














Här är skott på trädet som står på min tomt, trädet är stort och någon granne säger att det är röda bär och att dom kladdar och skitar ner en massa.
Det jag skulle vilja är att få bort iaf skottet, för den är sylvass. Då den har taggar.
Får lära mig lite mer om besärning och anant först tror jag =)









Så här ser halva min gräsmatta ut, det är en del mossa i den delen.








Min andra halva ser ut så här, mindre kul. Så jag har strött ut reperations gräsfrön, får hoppas det blir bättre och finare med tiden.











Sånna här stickr det upp i mängdet på tre olika ställen, dels där jag rensat ordenkligt i nåon slags buske och även på ett ställe till.
Vet inte vad det kan vara, vet du?











Rosenbuske, har treå sånna efter samma vägg. Så nu skag jag lära mit lite om rosor =)
Väntar nu på att bjökens blad ska bli som musöron så jag kan få klippa ner rosenbuskarna.





Detta är någotn som också ploppar upp i massor, på ett ställe. Vet inte vad det kan vara, någon som vet?

Är är mina påskliljor jag planterat, stack ner lite björkris med fjädrar. Ett tappert försök på påskpynt, blev inte så nöjd. men har pyntat iaf =)





Här är busken som jag rensat bort allt
gammalt och tort, men andra ord allt...
Som ni ser här, allt.. är samma buske. Vet heller inte exakt vad det kommer bli här. Märks, går inte riktigt att se.
Här har jag ärter eller ört av något slag, inte heller säker på vad detta kan vara. Någon som kan gissa?
Så här blev det efter bortrensninegn av allt tort och gammalt iaf.






Här är minna hallonbuskar som behövde årets rensning.



Så här blev det efter gallringen. Nöjd själv faktiskt =)
Blir hallon paj och annat till sommaren, mumms.



Skulle vilja har rabarber också, borde man ju kunn köpa på trädgårdhandlar och sätta, jag menar man måste väl inte odla upp det från start?! Kommer inte på någon som har massa så man kan få och sätta ner... men har någon så hojta :)
Kommer idéer och projekt huvudet hela tide, detta var lite...
Tack för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar