torsdag, april 16, 2009

Torsdag

Var här inne på förmiddagen, men då var det arbete så kunde inte blogga.
Idag har jag sovit ut, blev länge, men behövdes väl antar jag.
Efter det var jag seg ett bra tag och är det lite fortfarande, känner mig orkes lös. Som förra veckan fast annorlunda, undrar vad det är som satts sig i min kropp?
Har ringt samtal både arbetsmässga och privata, så har grejat och donat. Hunnit med allt utom två saker på min lista idag, dom två det inte blev något med, var att gå iväg med sopsäckarna som det ligger trädgårdsavfall i samt fixa med skatte papperna.
Men istället var jag förbi Camilla och Martin.
Ringde min bästaste vän Karins föräldrar och fråga om hennes far kunde hjälpa mig med att byta till sommardäcken, och det gjorde han. SÅ snällt, blev SÅ glad! Verkligen jätte gulligt. Tack tack tack!
Baka en rulltårta, till dom... blev klassikern med choklad och banan, blev populär även där =)
Nu är jag hemkommen och har egentligen massa att slutföra och göra innan helgen och så, men struntar i allt och gör mig klar för imorgon och hoppar isäng istället. Är fredag imorgon och jobbar inte på det stället jag brukar göra på fredagar utan är på stället som jag mest är på, krångligt men sant. Så imorgon börjar jag tidigare (öppnar tidigare på fredagar) Så imorgon ringer kl 04:00 börjar 05:00, och ska köra riktigt sakta till jobbet imorogn. För min bil har blivit nästintil farlig *suck* kullagret måste bytas så fort jag kan, inte bra kollade på biltema där kosta det 550kr att köpa nytt sånt. Så är det säkert saker man behöver till det, men var ska jag få dom pengarna ifrån? Plus att jag behöver (skulle gjort det för ett 10 månader sen, så behöver borde vara understruket två gånger) byta bromsskivor och bromsbelägg bak. Nu låter det som jag har världens ruttnaste bil, men så är inte fallet. Utan detta är ju faktiskt slitage grejor, men varför ska allt komma och det börjar kosta när man inte har några pengar!?
Minns inte exakt men, men bormsskivor och belägg tror jag gick på runt 1500 när jag kollade då för flera månader sen. Så 2000 kr, plus nån snäll stackare som kan hjälpa mig. Nån som känner sig kunnig och frivillig att utföra lite gratis jobb. Ne, snart får man skaffa sponosor eller nått i den stilen.
Är illa om jag måste börja leta nån cykel jag kan låna och cykla till jobbet. och så tar det nog minst en timme... det betyder att jag måste gå upp vid 03:00, känns så där. Vet inte heller om jag är i skick att cykla till jobbet varje morgon och hem, är ju 3 mil (tur och retur). Har ju inte börjat träna ordenkligt (bara vardags motion) sen operationen. Slappt jag vet, men vill ha en bra grund för att undvika brock och annat. Men nu är det snart dags att träna lite, magen börjar puta ut lite mer än vanligt :P Men inte för det spelar någon större roll, men man vill ju vara i sin standard modell som man säger, haha. Har en tanke också, att om jag får min standard stolek på magen så kanske inte påsen syns lika mycket för då blir jag mer platt på framsidan, nu har jag ju en liten kula och har ju som ni redan fått veta. Fått fraser som: "Här växer det"... haha, nope inte med barn jag inte. Ska hitta någon att skaffa dom med först ;)
Bla bla, vad jag fick utsvävningar nu då... skriver frit, som jag brukar.
Nu ska jag försöka komma isäng, som sagt tidig start på dagen.
Efter jobbet kommer lillasyster och hennes kompis till mig, vi ska gå och kolla prao platser inför vecka 19 åt henne. Vore super kul om hon hitta ett ställe, då kommer hon bo hos mig en vecka. Vore super kul! En vecka med lilla syster, längtar redan. Inte sån ensamt då.
Sov gott alla!

PS. Jo just jag var på biblioteket idag, strosa runt. Läste några tidningar, hitta en bok "Värt att se i Örebro län" Den låna jag, man är ju rätt hemma blind. Och dags utflykter blir nog min grej nu när jag är pank. Kul att kunna ta vara på det som man har runt omkring sig, är ju så att saker som är med i boken har runt om sig i sin vardag.
Lånade även En tysk resebok, lite föroldrad. Men den kan bli intressant att bläddra i, kanske lär mig nått ord iaf :) Även tysks språkkurs på CD har jag lånat, men inte nog med tyska. Tog med mig engelska när jag ändå höll på, jag har ju länge velat gå en engelska kurs. Då min skol engelska är nästintill obefintlig, men jag förstår rätt bra. Men att få orden ur munnen på mig hör inte till vanlig heterna. Det ska det nu försöka ändras på =) Tog även med en bok som heter "Ord och inga visor" 2000 svenska idiom i engelsk översättning, blir skoj att bläddra i. Lite kunskap ska man nog kunna snappa upp och lära sig. DS.

2 kommentarer:

  1. Hej gumman!
    Nä, här behövs det ingen efterlysning. Inte i kväll i af ;) Jag är i tryggt förvar hemma i min lilla lya. hehe. Men så hemskt det är när man kommer på sig själv att vara så dizzy. Jag kände mig nästan berusad på maxi. Läskigt. Sen började jag fundera på att de i charken stod och glodde på mig mig då jag valde pasta, eller valde och valde. Ryckte i alla förpackningar utan att veta vad jag höll på med...haha. Vilken syn. De trodde nog jag var på permiss..haha. Men hem kom jag som sagt!

    Usch vad tråkigt med bilen. Bara utgifter.. Och de tycks aldrig ta slut heller. Det är så. Börjar något skramla så nog sjutton haverear allt samtidigt. Det är som min dator...den är sådär på gränsen. kan mycket väl kasta in handduken när som. Och nu börar min älskade kaffemaskin att bli knepig, skrivaren har lagt av.. Snart brakar väl alla andra tekniska prylar samman också.. en olycka kommer sällan ensam som man brukar säga..
    Men vad snällt av kompisens pappa att hjälpa dig med däcken. Måste vara skönt att kunna få hjälp med det.

    Ja, jag fick deklarerat. Tog tag i det i eftermiddags. Betar av min lista ;) Men det är ju så drygt att börja rota i särskilt då jag gör lite avdrag och så. Men gjort är det och inskickad är den. Skönt.

    Jag gjorde faktiskt en omplanering med biljetterna...hehe. Det var ingen skillnad i priset och eftersom det inte verkar vara fullt så noga med när man kommer så bokade jag tåget en timme senare på fredagen. Så jag kommer upp vid 19 tiden i stället för 18. och det tror jag är lugnt. Så jag reder till rummet åt oss...haha.
    Ja, det ska bli riktigt roligt att ses! jag tror att det kan ge mig en liten uppsving i humör och allt! Och framför allt att man kommer i kontakt med likasinnade. Även om det ibland är skönt att komma ifrån allt vad sjukdom heter så är det så himla skönt att ha någon i samma sits som förstår. Kompisar med eller utan crohn´s (utan stomi) förstår inte fullt ut ens tankegångar, hur gärna de än vill och försöker.

    Vad bra att du lyckades få några timmar i morgon. Lite extra klirr i kassan. Och det kan ju vara kul att vara på ett annat ställe...kanske? Matlådor, växer inte de på träd hos er? :P
    Hoppas syster hittar någon praoplats. Kul med lite sällskap. Hur gammal är hon?

    Det blev en hel del på bibblan! Kul!! Det där med gratis-sysselsättning känner jag igen...hehe. Jag letar febrilt här i stan jag med. Det är rätt roligt faktiskt. och hjälp så hemmablind man kan bli.
    Hopp i loppelådan du. jag ska fortsätta göra lite kort innan jag kryper ner jag med! Stor kram!!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Kul med långa kommentarer =) Gillart!
    Tur att du hitta hem :P
    Ja han kanske tyckte han sätt dig läng i butiken, men varför stressa :D
    Mm super tråkigt, men som du säger. En olycka kommer sällan ensam.
    Men hur många kan det bli? Det är frågan det.
    Inte kul att din skrivare lagt av. Kaffebryggaren är en av din favvo kan jag gissa. Och datorn, pajar den dör jag... ne men nästan. Hoppas den håller!!!
    Mm var skönt att man fick hjälp till slut, är inge kul att hållas på att fråga runt. Men var verkligen jätte snällta av vännens pappa (och bror).
    Tur på ett sätt att det var dags för däck byte, så det uppmärksammades med kullagret. Lite farlit om det ramlar av.
    Så du har massa och dra av du. Jag börja göra mer än bara skriva under förra året, då fyllde jag i bensin. Blir väl i år med. Men hur är allt nu, man man göra avdrag för nått om vårt handikap? (känns så fel och säga så men är ju sant)
    Hur gick det med det där på biblioteket, som du eftersökte? Har jag hört nått och glömt, känner mig lite snurrig ibland.
    Men det blir nog toppen, med biljetten =) Du kommer ju ändå tidigare än mig. Får göra matsäck eller nått, så jag inte svälter på resean.
    Mm är guld värt att träffa likasinnade!!
    Man kan prata om allt och det förstås, är på nått sätt lättare att släppa/tjata/gnata om det när man är hemma då. Tur man har er alla. Även fast det vore bättre om alla slapp så det bara var en annan som hade det. Man vill ju inte att nån annan ska behöva ha det.
    Nje extra klirr i kassan blir det inte, extra är att ta i. Eftersom jag inte har heltidschema. Då det är helt enkelt mer än nödvändigt klirr i kassan. Men är jag mycket glad för, speciellt som det är.
    Ne dom växer inte på träd här, har ingen catring firma här i krokarna :P
    Hon går i nian, men hon ska inte bo hos mig den veckan. Hon ska vara i hallsberg i stället för kumla, och då kommer hon åka bussen, så lillasyster där hemma inte är ensam på morgonen. Tråkigt för mig men bra för minsta lillasyster.
    Mm det blev en hel del =) Får se om jag lär mig nått, var mycket gramatik i engelska delen verkar det som men är bra, för det är jag kass på, är ju en viktig del för att tala rätt =)
    Gick det bra med korten igårkväll?
    Hoppas du fått sovit och gott med?
    Kramar

    SvaraRadera