måndag, april 27, 2009

Sjukgymnast

Nu har jag tagit kontakt med min sjukgymnastik i min kommun, och fick en tid den 28/5 kl: 11:00.
Har länge funderat på detta hur jag ska göra, då jag har väldigt ont i axlar och rygg sen några år tillbaka (sjukdommen UC, bidrar även till detta) Nu efter operationen så har jag varit seg med att komma igång med att träna upp magen efter att den varit avskuren, detta fördröjdes då jag fick en seg läkning eftersom det granilerade. Sen har det satt sig lite i huvdet med, det låter säkert dumt men sånna som varit med om sånna sitvationer eller liknande vet att det är inte bara att vifta bort tankarna hux flux. Men jag VET att det ska börjas träna, är lite "rädd" då jag inte vill få brock eller annat.
Nu har jag iaf fått min tid och hoppas det kommer gå bra med denna att få igång min kropp och muskelatur igen, är inte skönt att domna i axlar/skuldrar när man sitter och äter. Det gör ont.
Ser fram emot denna hjälp, även fast det är lite läskigt. Ska börja förbereda mig mentalt!
Hoppas sjukgymnasten försår att jag vill komma igång, men även vill vara försiktig i början så allt blir rätt och starkare och stabilare innan det börjas på riktigt lixom.

Någon som har haft kontakt med sjukgymnast? Hur var det för er, fick du den hjälp du behövde?

Jag vet att det inte går att ha för höga förväntningar, och jag vet man kan göra det själv. Men efter som osäkerheten finns där, så tror jag detta är rätt väg för mig att bygga bort osäkerheten på min magkapacitet.

Långt krångligt inlägg om ontressnat, men oj så viktigt det är.
Man insåg när man skurit upp hela magen hur viktig den funktionen var. Och att man underskattat magmsuklerna (jag iaf), lovade mig själv då att ta tag i detta och vara glad att jag har detta fungerande. Och nu börjar min muskelaturförstärkning (om man nu kan kalla det så)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar