onsdag, april 08, 2009

Blandat

Har ikväll, trotts huvudvärk kollat TVen (somna har inte gått). Kikat på Uppdrag Granskning och Diagnos: Okänd, nu ska jag försöka sova efter att ha dryckigt åter igen nogrant tagit resorb och panodil (man ska helst inte äta tabletter utan försöka hitta orsaken, men i vissa och många lägen är det bara att knapra). Imorgon blir det sova, har lagt panodilen vid sängbordet om det nu är så att jag vaknar och behöver. Kroppen måste få vila, så den får ork.
Men jag känner mig larvig ynkig och onödig, jag menar jag har mått värre för annat. Så jag vet inte vad det är som är så hämskt nu, men som jag sagt många gånger förr och skrivit här. Nu efter jag tog bort 90% av min inflamation i kroppen, visar sig andra saker betydligt starkare. För nu finns det ingen grund smärta som ligger och nöter, det är nog en av orsakerna. Tar ett tag innan man blir van. Men urs vilken huvudvärk jag har, och så orkeslös jag varit/är.
Jag hoppas det blir annat än regn i morgon, och att jag får ork till att pyssla lite lungt och stilla.
Tack mina två vänner Elsa och Karin för att ni finns för mig, bollar tankar och text med mig ang mina idéer.
Under hela dagen har ag tänkt otroligt på Hellie som genomgått sin IRA operation och jag hoppas hon har det bra och inte allt för ont, att hon läker fint och allt flyter på bra och går som det ska. Krya på dig gumman.

3 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Misstänker att du fortfarande ligger kvar i sängen och gottar dig, med all rätt. Du ska passa på att samla kraft och energi nu när du inte mår riktigt hundra. Vet inte om du såg mitt mail, men nu verkar det vara helt klart med vecka 17 och det ser jag fram emot. Ska bli kul att se er, och framför allt dig. Hoppas det löser sig med rummet. I värsta fall får vi dela säng...haha. Nä det ska du slippa :P

    har haft en rejält knepig natt. Antar att kroppen fick sig en chock igår. Det har varit sömnlöst, värk, konstig mage och ett enormt flöde. Och till råga på allt, en katt som var grymt uttråkad. Försökte ignorera hennes skrik och jamningar vilket resulterade i en egenkomponerad hämndlek från hennes sida som ja snällt fick städa upp idag. Misstänker att hon skulle behöva komma ut och luftas lite. men har ingen bra skog/grönområde i närheten där hon kan vara. Och sen vill jag inte lära henne för mycket heller. För då sätter hon det i spel, hon är inte dum inte... Lång utläggning om en knepig katt. Inte så lätt att vara sambo alltid. ;)

    Nu ska jag ta en dusch innan det så småningom blir dags att kila ner på stan för att träffa S. Ska unna mig en god caféfika/frukost till min idag oroliga mage. Vete sjutton vad som hände igår. Den balla ur totalt.. någon bacill från maten eller badet kanske?!

    Vi hörs säkert under dagen gumman. Hoppas att jag kan skicka över lite sol till dig så du kan få njuta lite av trädgården där hemma. Har era vitsippor också tittat fram?
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Karin? Jag? Jag som har ständigt daligt samvete att du ringer och jag bara är busy eller sover hela tiden. *snyft* Fint iaf. Karin

    SvaraRadera
  3. Elsa: Ja det gjorde jag då =) Men nu är det andra bullar. Härligt ser framemot ilco helgen ännu mera nu. Vi får ta och boka resorna ikväll så vi får det gjort =)
    Tur jag får en egen säng, snällt av dig :P
    Urs för dinna knepiga nätter. Och denna tog väl priset med tanke på kissemissen, snäll hon vairt mot tid =(
    Förstår dig angående grönområdet och dyligt.
    Hoppas fikan var trevlig och god.
    Måste kolla maten nu, snabb kommentar från mig =)
    Kram

    Anonym/Karin: Ja du, du är min Karin =) Tack för att du finns! Du ska inte ha dåligt samvete, jag förstår dig du har ett sådant jobb och du jobbar hårt. Man hinner inte allt, så känner även jag som inte har en bråkdel av vad du gör :P Klappar på kinden kramar om.

    SvaraRadera