lördag, april 18, 2009

Möten

Är nu hemma efter dagens två möten, första var med facket och det andra var med ILCO. Första mötet bjöd på smörgåstårta och andra mötet på på nästintill samma men mer portions utförande, så nu blir det inte smörgås för mig på ett tag :P
Det är väldigt dålig uppslukning av ungdommar på dessa möten, och då menar jag verkligen både inom facket och ILCO. Var är alla medlemar? Ni som är med i ILCO, har ni varit på ett möte någongång? Erat läns-ILCO har ju möten, gå dit... visa er och gör er röst hörd. Blev vald som ungdomsombud till kongressen iaf, inte för att det är en kongress i år, men det ska alltid finnas en vald ifall det blir extra kongress.
Måste faktiskt erkänna att det är mycket tråkigt att själv sitta där som ungdom, nog därför man drar sig mot ung-ILCO istället. Men vore ju kul om det fanns något fungerande inom länet också, så man hade folk närmare omkring sig att dela allt med osv.
Men förstår många pluggar och flyttar, men kan man inte vara med i länet där man pluggar då? Jag menar det är ju där man bor då (så har det säkert med sånt vart man är skriven också, men föreningen borde väl låta den som vill vara med kunna vara det på den orten där man är aktiv om man säger så) Ja mycket tankar är det.
Verkar som det blir en tema dag i oktober för oss i ILCO Örebro iaf, mycket kul då jag själv efterlyst sånna dagar.
Tema dagen i Karlstad var mycket rolig och givande, vore kul om detta blir lika bra eller vem vet bättre. Man ska ju alltid sikta högt *ler*
Ungdomar i Örebro som är medlemar i ILCO kom igen nu, skriv upp 3 oktober (tror det var då) i era kalendrar. Mer info om tema dagen kommer, kan garantera att det blir intressnt och något som du vill veta.
Nu ser jag fram emot nästa helg, då det är ung-ILCO möte i Solna.
Nu ska jag försöka få sängen bäddad disken diskad, sopsäckarna ute (från trädgårdsarbetet) kastade.
Blir inget homeparty (sexparty) hos vännen idag, då hon är sjuk. Får se när det nya datumet blir. Funderar på att ha ett själv, efter att hon haft sitt. Några vänner som var intesserade, har många år tänkt haft. Vet inte varför det inte blivit av :)
Ne nu ska jag sätta igång, på återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar