måndag, april 20, 2009

Godmorgon!

Eller vet inte riktigt om jag har en god morgon, men jo jag klarar mig.
Magen blev LITE bättre igår kväll efter middagen, men framåt kvällen var det igång igen. I natt vakna jag och ja, jag har sagt det många gånger MEN denna gång menar jag verkligen att påsen skulle säga POFF. Jag ordagrant flög ur sängen med båda händerna på påsen för att ge stöd och hålla emot, när jag satte mig för att öppna tömmingsspänningen så gick det kanapt för att det var sånt tryck, och oja TRYCK är rätt ord. Fick till slut upp det och det sa verkligen POFFFF så var all vätska ute, vatten vatten vatten vatten. Jag fattar inte vad det är med mig?
Är det magsjuka, utan att jag egentligen mår särskilt dåligt? Är det birst på nått ämne eller annat i kroppen? Jag börjar själv undra.
Tog mig senare upp till jobbet och fanns mycket att tömma då med, väl på jobbet började jag känna att jag har ont inne i sidan. Vet inte riktigt hur jag ska säga men mellan stomin och revbenet fast inte exakt mittemellan, mer nertill. Vad kan detta vara? Levern? Jag har noll kontroll nu känns det som, gillar jag inte.
Inte fått några loperamid eller annat av min stomiteraput, ska jag ta sånna?
Just nu känns det som jag vill ha den kontrollen som jag brukar kunna ha, för jag känner mig mer trygg då.
MEN som sagt, det finns något positivt och negativt med allt. Det positiva här, är att jag nog mer fick lite förtroende för påsen imorse trotts allt. Konstigt, men sant.
Nu har jag gått ronden, gick lite segare då jag kände liten smärta (skäms att säga smärta, då det finns olika grader av det, och jag har inte smärta i den bemerkelsen man kan ha, som jag tidigare haft).
Har tagit emot 9 lastbilschaufförer redan, men är en stund kvar tills klockan är sju och vi öppnar.
Nu har jag värmt te och haft på lite leverpastej på en limpsmörgås och en knäckemacka, tagit några klunkar nyponsoppa med får hoppas det stabiliserar sig i magen.
Hörs senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar