söndag, april 19, 2009

Söndag

Hej alla! Jag försökte sova länge idag, iof sov jag längre än jag brukar på veckorna. Gick upp 08.30, kroppen blir som van med att gå upp.
Har ätit frukost och kikat slö tv, ska komma på nått snabbt enkelt och gott att laga. Ska ju ha matlåda till jobbet imorgon också.
Magen verkar inte helt satbiliserad än, undarar vad det är.
Dagen ska ägnas åt tvättning 15-19, och så borde jag städa och slänga säckarna i trädgården som jag varit på väg att göra lääänge nu. Men får aldrig tag på grannen som har nyckeln till stället dit det ska, men ska prova snart igen. Men vill ju inte ringa ihäl henne heller, men hon kanske är van då hon har nyckeln för hela gården!?
Har iaf diskat idag, men la lite till i blöt då jag hunnit samla på mig under veckan. Inte kul med massa disk.
Måste ta tag i detta med alla papper på skrivbordet med, och det vore ju lämpligt att ta det idag. Men jag vet inte vad det är med mig, tycker att det är så skönt att bara gör inget på söndagar. Fast jag brukar tvätta, men jag menar massa måsten. Få tänka bort vardagen lite och inte tänka jobb eller pengar osv. är skönt att rensa tankarna, även fast man vill få allt gjort.
Någon mer som känner som jag och vill ha en fri dag i veckan eller så? Jo jag vet alla inte kan ha det då man har familj barn partner ja allt man kan tänka, man alla gör ju det man vill =)
Ska kolla lite på reprisen på robinson nu, hej så länge...

2 kommentarer:

  1. Hej gumman! En liten kommentar så här på eftermiddagen ;) Hur har det gått för dig idag? Har du fått gjort något eller du har tagit dig en ledig dag?
    Själv traskade jag ju runt på Åhléns sist jag hörde av mig..kom hem med ett långt svart linne på rea. Jag behövde det och dessutom var det billigt. Så så fick det bli. Det finns bortförklaringar till allt.
    Tittade på filmen som jag lånade av bror och den var rolig, men som du säger, tvåan är ju tvåan. Men skönt att titta på något som för en gångs skull inte är särskilt krävande för huvudet ;) Lagom nivå liksom. Sen har det blivit en tupplur på soffan med. Skönt. Men det är så himla jobbigt att vakna till liv och inse att solen skiner som aldrig förr utanför. Jag blir så rastlös och får nästan dåligt samvete för att jag inte är ute. men sen samtidigt så kan jag inte vara ute bara för att jag ska vara ute. Vad ska jag göra ute hela tiden. jag kan inte bara driva omkring och vandra runt runt. Har redan varit ute drygt två timmar idag ju.. Men det är en aning stressande ändå. Det är nackdelen med lägenhet på våren/sommaren. jag lider av att inte kunna sitta ute i en trädgård..hehe.

    Ja det var en lång utläggning om absolut ingenting..
    Vad händer annars hos dig i kväll?

    Det där med vitlöken är en tanke från min sida då min mage blivit lite småknasig då jag vet säkert att jag ätit färsk vitlök som varit hackad/pressad i mat. (lösare i påsen...detaljer...hehe) Därför jag undrade ;)

    kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Elsa: Jag förstår du vill vara ute, och jag önskar med man hade vill trädgåd och lite mer avskilt ensamt där man kan göra vad man vill. Men jag får hålla till godo med min lilla plätt här bland alla. Är super skönt att ha den. Du får njuta där när du kommer och hälsar på, läsa lite i solen =)
    Jag har iof inte testat färsk vitlök erfter operationen, inte medvetet men inte blivit så. har perjoder jag äter det men inte blivit av ätit sånt med vitlök i men då inte färsk på det viset.
    Fått mycket gaser av vitlöken då? Jag menar lök ger ju gaser, men vitlöken kanske ger mer löst innehåll som du säger.
    Kram kram

    SvaraRadera