onsdag, april 29, 2009

Godmorgon!

Jag kom upp idag med, men det var knappt.

Gårdagen, jobbades det för fullt. Chefen komm aldrig, utan kommer idag istället.
Efter jobbet åkte jag hem, bytte bara om. Hämta Erika och sen åkte vi till Örebro, och Marieberg. Kika lite på allt, köpcentrumet blir finare och finare!
Kika lite på Rusta, Stadium Outlet, H&M, VeraModa, Panduro, Indiska, någon frisör affär med stort sortiment minns inte namnet Bella nått tror jag, Willys blev också besökt.
Hade varit roligare att haft lite pengar att spendera :)

Kom hem sen iaf, då blev det en snabb rusch. Diskade, klippte rosenbuskarna (men gick ej till komposten) Surfa lite, och så rinde vännen Karin. Tala om allt mellan himmel och gjord. En toppen vän!

Vid 23:36 kollade jag på klockan och släkte lampan, visp så sov jag. MEN kl 00:01 ringde min telefon, blev helt förrvirrad men kom sen fram till att det var telefonen. Svara snurrigt och förvirrande, det var kollegan. Han börja fråga om vart allt var, och blev helt förvirrad. Jag hade råkat fått med mig en av sakerna han behöve ha, inte kul. Så jag fick olustkänsla samtidigt som jag somnat och sovit gott och akut vaknat, brr för känslan.
Tänkte att jag aldrig kommer somna om, men var nog taken inte kroppen som kände så. Vände mig några gånger sen tok sova jag för sen när klockan ringde 04:30 känndes det som jag sovit en timme... men någon fler var det ju faktiskt.

Var bara att ge sig upp och åka till jobbet!
Känner värkligen för att få sova ut, men kollade kallender nyss. Hadde ett svagt minne om att jag jobbade torsdag men trodde det ändå inte, men gör jag. Lång dag, fast får iaf en timmes sovmorgon. Skönt!

Idag ska jag hem, försöka hålla mig hemma och ev handla mat inför helgen (medans jag har bil). Städa lite, och tvätttid har jag om jag minns rätt. Så är det ju Grey´s anatomy, det ska jag se. Missade One Tre Hill och Gosip Girl i söndags, inget döds viktigt. Men ska no se om jag inte missat repriserna om det nu går några sånna.

Sen kl 22:00 när Grey´s är slut blir det SÄNGEN, bara hoppas jag blivit klar med tvätten. Tvätt tiden är nämligen till 23:00, men ska nog planera bort en timme ;)

Nu blir det att jobba, har en del att göra. Igår satt jag även och kolla lite om mina uppgifter i ILCO, så jag ska nog ringa runt och lite sånt ieftermiddag mellan sysslorna.

Hur ser era dagsplaner ut?

2 kommentarer:

  1. Godmorgon vännen!
    Du har alltid 100 bollar i luften samtidigt!! Att du orkar..hihi. Men det är roligt med lite fart och fläkt, och du är ju sån som person. Det har jag förstått nu :)

    Usch vad jobbigt med natten. Som du skriver man får en olustkänsla i hela kroppen när man vaknar sådär i panik. Man får en konstig känsla i kroppen. Obehag liksom. Du får se till att lämna kvar alla grejorna i dag innan du går hem så du får sova ostört i natt.

    En massa sysslor idag med som du ska ta tag i. Jag har egentligen tvättstugan nu på morgonen men bestämde mig för att hoppa över det. har inte så mycket tvätt, körde en maskin när jag kom hem från stockholm här hemma i lägenheten. Fick undan det värsta. Då är det guld värt med en liten maskin på badrummet.
    Idag ska jag så lite kryddor och hoppas på att kunna få lite egenodlad persilja, dill och gräslök lagom till sommaren ;) Får se om jag lyckas...hehe. Man får göra det bästa av situationen då man längtar efter trädgård men ingen har.

    har du några planer inför valborgsmäss? Har nog frågat innan..?
    Hörs säkert snart igen! ;) Kramkramkram!!!

    Ps. Bild på bikinin ligger ute nu ;) Ds.

    SvaraRadera
  2. Elsa: Heeej! Ja det är ju sån jag är, på gott och ont :) Haha, så du har märkt det nu. Man gör lätt det om man träffar mig :P

    Ja alla grejer är bortplockade från mig nu så inget kvar på uniformen som någon annan ska ha. Så blir nog ostört inatt, men känns otrligt tråkigt att göra fel. Å vå med sig saker så där. Men alla är vi männskliga =)

    Ja du jag har ju massa efter som jag skjuter upp allt, min dröm är att ha lite mer strukurerad vardag och en buffert. Och jag får väl helt enkelt jobba mot den drömmen :)

    Kan tänka mig att det är super skönt med egen tvättmaskin, hade det i min första lägenhet och i på tre av dom andra ställerna oj krånglit men blir iaf 4 av 11 sällen ...eller var det 11, aja. Ontressant ;)

    Kul med lite kryddor, gott med färskt när man ska ha sen.
    Jag har ju dill iaf :)
    Tror et kommer en vinbärsbuske, i min trädgård... men vet inte om det är röd eller svart, svart hoppas jag. Jag tycker om flädersaft :P
    Men är rätt du får göra det du kan när du inte har en trädgård.

    Ja du valborg, är inget bestämt. Har pratat med en av vännerna att följa med henne och familjen och kolla på motorcyklarna som samlas i skylleberg/askersund. (lite tradition här) Men annars vet jag inte vad det blir på kvällen, är ju bil lös. Men lör till sön kommer min vän Frida hit och hälsar på från västerås :) Blir skoj. Då ska vi till örebro på en födelsedag fest :)
    Har du för planer?
    Ska genast gå in och kika :P
    Kram kram!

    SvaraRadera