måndag, maj 04, 2009

Uppdatering

Godmorgon! Ny vecka, ny månad.
Har varit dåligt med att skriva här, men lite bilder har ni fått iaf. Bättre än inget ;)
Jag har sedan i torsdags kväll varit hos pappa grillat med dom, sovit där. Varit på valborgsfirande i Skyllberg, kollat motorcyklar brasan och fyverkerierna.
Tvättat och städat ur min bil, blev inte helt hundra får ta och lämna in den på rekond. Den gamla lacken behöver det, ska nog önska mig det i födelsedags prescent.
Så ni som läser och tänkte ge mig present, kan bidra med valfri summa som sedan används till rekondning av min bil. Värt ett försök iaf :P
Sen hemåt till Kumla igen, min vän Frida som flyttat till Västerås kom till mig för några dagar. Vi var in till Örebro och kika lite åt lunch i solen, sen hem till mig och fika med kladdkaka och glass i solen, skönt med uteplatsen.
Sen var det dags att göra sig iordning för kvällens party, 2 x 25 årsfest. Vi var 30 st, och det var en mycket bra kväll. Så dom ordnat med allt. Roliga lekar, god matt och chokladbakelse till efterrätt... mumms. Trevligt folk, väldigt bra folk!
Tack för en super bra fest!
Blev sent, vid 04 gick vi från festlokalen och följde med en av födelsedagsbarnen hem då vi inte hade med mitt taxi kort (billigare taxi med ett kort från bostadsföretaget) Blidde fullt i den lilla ettan. Så jag sov nog sammanlagt 1 timme, sittandes vid köksbordet (låg på köksgolvet en sväng med) Vid sju vakna jag och kände det var dags att ringa SJ och kolla tåg hem, gick ett vid 9 så väckte frida senare så gick vi dit. Gick fortare att gå till stationen än vi trodde, så satt där en stund.
Väl hemma åt vi en super frukost, med allt... eller ja iaf mycket.
Sen gick vi och la oss mellan 11 och 13, var skönt att få krypa ner i sängen och sova.
Efter det laga vi mat, blev pressad potatis fläskfilé och min egen gjorda sås med nygräddat bröd. mummsfillibabba var det!
Även matlåda idag, guld!
Gick sedan med Frida till tåget (inte en tanke åt att ta bilen en dag som denna) Så blev mycket prommenad. Träffade en vän på vägen dit, så tala lite. Och även på vägen hem, kul när man spirnger på vänner så där. Båda bor på ställen som jag inte varit på så blir nog lite fika där framöver =)
Väl hemma igen efter alla promenixer, värmde jag på lite mat och satte mig i soffan och kika på One Tree Hill och sen Gossip Girl, efter det tänkte jag sova. Men fasta en timme vid datorn, somna som en stock sen och sov tills klockan ringde och det var dags att jobba.
Så nu sitter man här igen, var kallt idag och lite regn (dugg) kon mer för himmelen. Blev inte så mycket skönt det, då man går morgonronden.
Nu är det ny tag.
Har fått låna pappas bil igen, och det är verkligen super snällt. Tvättade även den när jag var där, så den är ren den med.
Idag ska jag försöka få lite gjort hemma, igår deklarera jag iaf, efter att nästan glömt det. Tur Frida påminde mig :)
Imorgon tisdag ska jag efter jobbet åka till Norrköping med pappa, och så ska vi åka och lämna in bilen min. Hoppas det kommer gå bra med den.
Onsdag, ska till kuratorn. Så även min "hemma/tv kväll" och tvätta tror jag, om det inte var söndag jag skulle tvätta... få kolla det.
Kusin har beräknad födsel i dag, spännande. Men är första så inte konstigt om det går över tiden. Apropå barn, en chaufför som ska bli pappa idag ja beräknade idag. Så han var hemma då det är en bit att åka. Börjar ploppa ut barn här på löpande band :P
Jobbar för övrigt hela veckan på samma ställe, inte alltid så. Skönt, vet man vad man ska vara och var man är.
Helgen vet jag att jag har talat med någon om, men minns inte längre. Får kolla upp det.

Hoppas ni hafte n bra valborgs helg?

1 kommentar:

  1. Elsa: Tusan! Råkade radera din bild när jag skulle godkända den (hänt två gånger, gillar det inte)
    Tack fina du själv. Jag har också varit off i denna värld ett tag.
    Men nu är det vardag igen :)
    Kul att du och mor din lysslar lite =)
    Förstår detta med midsommar, vi kan ju kika och se vad det blir av. Om det blir på varsit håll eller att vi gör något i hop. Men vi måste ju tänka på att du jobbar och ska samla kraft och ork när du inte jobbar. Vore ju skoj. Men som vi nog nämt tidigare så är det nog dyrt att resa den helgen. Annars får vi försöka planera in en annan helg som passar. Vad var det vi prata om sist, augusti?
    Hoppas du får en toppen dag!
    Massa kramar!

    SvaraRadera