tisdag, maj 12, 2009

Ilco träff, bil och annat.

Lalala la la la lala la...
Sitter och sjunger =)
Har haft en toppen dag!
Jobbet var skoj, stressigt men posetivt mycket. Mycket skratt, var nog lite för jag var "flum-trött" med.
Efter jobbet åkte jag hem direkt, blev inget vila då jag gjorde klart lite av det jag inte hann igår.
Vidare till Örebro där jag träffade Anna och fika på Java, fanns den super goda kladkakan med colaöverdrag. SÅÅ god!
Vi åkte sedan vidare till ilco träffen som skulle äga rum lite utanför stan, snurra runt lite då jag var säker på att jag skulle hitta blev jag lite förvirrad. Ringde chefen och bad han kolla eniro, snäll som han är så hjälpte han mig =) tur vi har varandra på jobbet! Vi tänker lixom lika när det gäller vägbeskrivningar och annat då det ingår i jobbet. Kan tilllägga att jag tala med eniro innan, men dom är ju fullständigt borta, vist dom har datorn framför sig, men dom måste ju vara lite praktiska också, men icke -haha.
Väl framme en kvart sen, var det aktivitet på engång. Sen fika och trubadur, super bra! Blev så glad av hans historier som handla om större delar av närke där jag själv bot och annat. Kommer tyvärr inte ihåg hans namn, så är det någon här och läser och vet vem det var -så skriv :)
Har talat med ordförande i styrelsen om ungdomsaktiviteter och det var mycket välkommet, så nu ska jag se vad man kan få i hop för något. Hoppas givetvis på att många vill ta tillfället i akt och komma :)
Efter det åkte jag hemmåt, lampan börja lysa i pappas bil (diselmätaren) Jag tog bakvägen till Kumla då jag var på den sidan Örebro. Fint ute på dom vägarna, blev glad.
Åkte vidare till Statoil där jag tanka i disel för mina sista kontanter 140 kr, bättre än inget. Åh vill så gärna tanka fullt och tvättat bilen utvändigt och invändigt. Får bli en bilvårdshelg hos far en annan helg, som tur är så gick det bra för honom. Han tyckte intve det var behövligt, då jag inte fått den ren. Men känns alltid bättre att lämna tillbaka allt i tipp topp!
Är sååååå otroooligt glad, att jag haft pappas om hjälpt mig! TACK. Tack till Pernilla med, super hjälp samma *kramar om er*
Nu väl hemma har jag löst det sista inför imorgon, då jag ska jobba. Efter det direkt och hämta bilen, det är några mil. Så måste hem fort för kl 18.00 är det telefon möte med ungILCO. Om det blir något?! Har nämligen inte fått några mail än, det skulle ju vara oss tillhanda senast ikväll? Är det kväll nu? Var ju sagt att vi skulle få dom så man han läsa dom kvällen innan så man var "informerad" innan telefonmötet. Ja det löser sig, hinner jag inte hem får jag helt enkelt ta det från bilen (stillastående) med mobilen (då jag iaf inte har någon fast telefon).
Ska även retunera min bildel som blev fel, så den kommer tillbaka och jag får tillbaka pengarna. Dom behövs. Mer än väl.
Har även försökt via vänner och bekanta få min gasoltube såld, men går inge bra. Så blir nog att sätta ut den på blocket.
Är det någon som behöver en gasoltube? Det är en P6.
Ne nog om detta, nu måste jag sova. En lång dag imorgon.
Sen ska jag gå i idé några dagar när jag har min bil, har varit hektiskt dom senaste veckorna. Har inte kunnat varva ner riktigt då det varit mycket.
Sängen roppar på mig och jag lovar, jag hör den tydligt ;)
Natti natt.

PS. Vill tacka för dom fina kommentarerna jag fått i dag, från nya bliggar jag halkade in på tidigare under dagen. Blev så glad av att finna båda er. Vill även tacka till det fina blogginlägget hos denna tjej, värmde när jag läste det! En positiv dag! Tack för att ni förgydle den. DS.

3 kommentarer:

  1. Morrn!
    Vad kul att höra att ILCO träffen var lyckad. Sedn är det alltid roligare att gå när man har någon med sig som man känner! Kul!!

    Telefonmötet uppfattade jag som att det skulle vara kl 19.00 just för att man skulle hinna hem?!
    Kanske får kolla upp det där...

    Vilken fin bild du skickade till mig i morse. Se mysigt ut. Vi har också kanonfint väder här nere. Värsta är att man blir lite småstressad över att man måste vara ute ;)
    Ska fortsätta läsa vidare! Hej hopp så länge! Kram

    SvaraRadera
  2. Elsa: Ja de var kul, och vi får se hur aktiv jag blir när det gäller detta med ungdomsaktiviget =)
    19? Kanske det var. Men ska kolla... stod ingen tid i minnes annteckningarna.
    Men jag har inte fått några mejl, från några andra =( är det bara jag som skickat?
    Ja vist var den fin =) Man blir glad av morgonsolen, idag är det lite finare och varmare än det varit här uppe en tid. Är skönt. Hoppas det håller i sig, ja nu när jag är ***** ...inte värt att säga ordet :P
    Man vill ju ut :)
    Ska bli spännande att hämta bilen idag!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Kollade nu, mina egna anteckningar och telefon mötet har jag antecknat idag, kl 19:00... tur du nämnde det. Men då har jag en timme extra på mig :) Eller extra kommer nog hem precis där. Tack =)
    Kram

    SvaraRadera