tisdag, maj 12, 2009

Tisdag

Morrn morrn, tuggar knäcke och jobbar. Här är det full frulle...
Morgonen var bra, men är trött. Varför är jag trött. Vill vara pigg. Men tror det har med att jag kom i säng 00:15, inte bra nilla.
Har jobbat med lite ILCO arbete, och så annat.

Efter jobbet idag ska jag hem och byta om och så, sen ska jag till Örebro. Är ILCO länsförening träff ikväll, så vi ska fika ha frågesport och lite annat. Innan det ska jag träffa Anna, var ett tag sen nu. Så blir trevligt, hoppas på bra väder så man kanske kan sitta ute och fika.
Var 0 grader i morse, kallt kallt. Tur jag hade vinterarbetsjackan, brr. Men solen är här och jag tror faktiskt det kommer bli en fin dag. *håller tumme*

Vill även passa på att länka till UngILCOs blogg =)

Nu ska jag fortsätta jobba...



4 kommentarer:

  1. Hej! :) Tack så mycket för att du skrev, det värmer verkligen! Ja, jag känner verkligen att jag valt rätt yrke. Är precis i början av min sjuksköterskeutbildning men har redan lärt mig massor! Har kikat runt lite på din blogg och tycker det är häftigt hur du skriver och delar med dig till andra människor i liknande situationer. (även till mig som blivande ssk, så jag kan få en inblick) Ha det så bra! Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Johanna: Var så lite så, kul att hitta det du skrev. Kul att du varit inne hos mig tidigare =) Nu kanske du vågar skriva några rader då och då... jag kanske till och med kan svara på lite frågor ibland :)
    Hur går det annars med utbildningen? Har inte hunnit läsa nått mer idin blogg än, men ska jag göra.
    Trevlig dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Nej jag har inte stomi som du hade luskat ut men jag pluggar till sjuksköterska och är just nu på en kirurgisk avdelning för mage och tarm. Därför ville jag testa på att ha en stomi (och jobba med den) en hel dag för att bättre förstå mina patienter och få en bättre inblick.

    Jag märkte att jag oroade mig för läckage, men annars kände jag knappt av den och tänkte inte så mycket på den :)

    SvaraRadera
  4. Cassie: Vilket engagemang av dig att testa det en dag. Var det eget insiativ? Tänk om fler kunde göra det ;) Vore en ide att ha inför världs stomi dagen den 3 oktober *ler*
    Ja man får ju lite olika tankar när man har den sitter där med gojs i. Det jag kan tänka på ibland är att man inte ska gå emot och "slå i" stomin bära saker mot magen och sånt. Men det blir en vane sak också.
    I jobbet tänker jag nästan inte alls på min stomi, men i olika stunder på fritid så blir det mer man tänker på det.
    Men som jag ofta sakt och många med mig. Stomin är inte jag det är en del av mig, och den får mig att må bra (bättre än förut).
    Hoppas vi hörs igen :) Ha de så bra!

    SvaraRadera