torsdag, maj 14, 2009

Hallu!

Frånvarande idag, har haft en toppen dag!
Gick o la mig igår, runt tolv. Vakna 05:07, fick hjärtat i halsgropen då jag trodde jag försovit mig och skulle åka till jobbet. Men så var inte fallet, så skönt jag slapp. Gick upp och tömde, ja ni vet vad. Somna på studs igen, och vakna till efter tio. Planerade att jag skulle gå upp, smsa med Emmelie och kolla om dom skulle vara hemma efter fyra då jag tänkte titta förbi hos dom :)
Det gick bra, var så välkommen. Somna om igen, fast jag konstaterat att jag sovit för länge och hade ont i kroppen av att ligga där i sängen.
Sen blev det litet kaus, då det rinde på dörren. Jag vakna till kolla klockan, och undrade vart jag tagit vägen då den visade 13:02 WOW så länge jag sov!
Tog en stund innan jag insåg att det var tordag och att Millan skulle komma och äta lunch med mig idag kl 13:00. Ringde på dörren igen, gick och öppna med morgonrocken på. Millan log lite och jag sa med kraksande röst, är det okej om jag duschar lite snabbt. Tur hon sa ja, så jag kunde vakna till.
Så in i duschen gjorde ordning och bytte allt, ja ni vet vad här med. På med kläder och borsta håre, sen ut till vännen. Skulle kolla vad vi skulle göra för mat, men gnugga mig i ansiktet och räkna till tio två gånger då jag insåg att min frysdörr stått öppen, lite lite iaf. Kände på det innan för och det var mjukt. Tankarna i mitt huvud, var att jag inte hade råd med mat innan lön. Och att dom här dagarna som var hade varit så bra, så klart det var något mer som skulle gå snett. tog fram en soppsäck, började känna på allt och kasta allt som var mjukt. Insåg att det längt in var fryst fortafande så ingen fara med, när jag sendan insåg igen att det var en översta hyllan som blivit drabbad blev jag lättad. Kan tilläggas att dom andra två är som lådor och då var det mer tätt där och kylan kunde stanna kvar bättre där.
Så fick ha kvar det mesta av maten, fast blev en hel del som blev till soppsäcken. Men inte allt, och det är jag väldigt glad över.
Lagade iaf pastasås med kalkon och så spagetti, blev gott. Efter det blev det kladdkaka och kaffe latte, mumms.
Satt och snacka och hade det allmänt bra, men inomhus då det inte var någon värme ute.
(vill verkligen få använda mina utemöbler snart, längtar)
Efter att Millan åkt, sminka jag mig. Slog in Alvins (Emmelies son) paket, då han fyllt år. Åkte sedan till "posten" med mitt paket som skulle retuneras, så nu är det gjort -Skönt!
In på Sveas bageri köpte vaniljhärtan och ett italienskt ungspakat lantbröd, som jag tog en bit av nu ikväll... var riktigt gott.
Vidare till Emmelie och hennes familj, blev fika. Kollade kort och sen promenad på orten, då jag växte upp där tog vi gamla genvägar mot min gamma gata. Fotade lite av varje, kul att ha. Minnen, även en lite stig. Det är kul att minnas tillbaka, härligt på något vis!
Tillbaka hos dom, blev det kvällsmacka. Fick även två blommor som Emmelie planterat, då hennes blommor växer super bra. Många som vill ha sånna. Super kul med nya blommor, och roligare när man får så där. Skoj på nått sätt, då man kommer tänka på vännen när man ser dom.
Åkte hemåt, klockan var rätt mycket. Men vågade mig in till moster en sväng iaf, och var skoj. Tala lite om allt mellan himmel och jord, sen åkte jag vidare. Gled förbi en polare, som även bor på orten. Aldrig varit där så var skoj att säga hej och se hans tomt, fint. Mycket roliga projekt, på G.
Vidare hemåt, ringde jag kollegan. Mötte upp honom på vägen och bytte några ord (där bilden i det tidigare inlägget är ifrån) Kul att få ses lite och säga några ord, inte ofta nu när man jobbar dag och dom natt.
Får se om det blir grillning hos mig på lördag, beror ju på vädret och lite annat. Men vore skoj iaf!
Sen väl hemma har jag ätit kvällsmacka (igen), och nu är det dags att sova.
Och imorgon ska jag INTE sova till 13, haha. Får nog ta och ställa klockan på tio iaf, så har jag intve vaknat innan det så är det dags att sträcka på sig när den ringer :P
Elsa, du kan ju ringa om du inte har nått för dig *ler*
Ne nu blir det sova, ska bli så skönt att slippa gå upp 04:30.
Natti natt på er! Sov gott!

2 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Tror inte du skulle uppskatta om jag ringde när jag gick upp idag...hehe. Vaknade första vändan vid halv fyra. Halv fem gav jag upp. Nu är klockan snart halv sju och jag har fått gjort massor. Effektiv blir man då man inte kan sitta still. Tänkte ta en lite promenix nu i det fina vädret. Solen skiner från en blå himmel och man får ju passa på. Sen blir det tvättstugan, måste verkligen tvätta, var alldeles för längesedan.

    Så du har en riktigt långledig helg, så skönt! Något planerat inför idag?
    Sköt om dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Elsa: God förmiddag säger jag, har inte startat elektroniken förens nu. Har diskat och annat. Ne då hade jag nog inte svarat om du ringt :P
    Ja är finare väder här med idag, skönt :) Tänkte greja i trädgåden, men sakerna som man har genemsant är det bara vissa som har nyklar till och dom är inte hemma :(
    Så jag får väl göra sånt som jag inte behöver dom sakerna till.
    Det var ju iaf planen för idag att få ordning iträdgården. Blir att vika tvätten sen i söndags istället, ja det är underkänt hängt sen dess.
    Urs så jag inte haft tid med allt.
    Men nu ska jag försöka få lite ordning här.
    Imorgon, kanske det kommer några och grillar här, vore skoj. Får se om det blir av.
    Hoppas du har det bra idag?!
    Kramar

    SvaraRadera