tisdag, maj 19, 2009

Eftermiddagen

Kom i väg från jobbet lite senare närmare tre än två, väl hemma bytte jag om. Gick ut i trädgården rensa lite ogräs och fixa till lite, så nu är det lite bättre. Bra för att vara som det är nu, men inte helt som jag vil ha det. Som jag sagt tidigare, ska ge det denna sommar så jag ser hur allt blir. Innan jag börjar ändra, dona och greja.
Sen laga jag mat, lax i ugn so jag hade potatis sallad till. Jo låter konstigt, var min första tanke med. Men när jag insåg hur enkelt det skulle bli tänkte jag äh, skit samma. Det är lax potatis och "sås" fast en enklare variant :)
Sen har jag fastnat när, tänkte läsa och lite sånt. Men icke har pratat i telefon och annt.
Nu ska jag försöka avsluta allt är för att sova, upp fyra imorgon och jobba. Lika så fredag. Skönt att vara ledig torsdag =)

2 kommentarer:

  1. Här var det inga uppdateringar alls, har som tur är hört från dig på annat vis så jag behöver nog inte oroa mig?!

    Har varit så dålig på att höra av mig och svara på dina frågor till dig. Skäms.. Hela dagen har gått i ett och först nu så har jag satt mig ner. Ska efter denna kommentar göra mig en kaffe och trilla ner i soffan och inte resa mig förrän jag ska till sängen :P

    Det gick kanonbra att cykla, fast blev lite skakig i benen...hehe. Det är en bit ut till min mammas jobb men jag fixade sträckan på "normaltid". Men var lite orolig över att inte orka hem. Men det gick fint. Så det har varit full fräs hela dan. Tog ett besök hos min farfar med som var snurrigare än vanligt vilket gjorde mig lite orolig tyvärr. Tyckte han var sluddrig i talet med. Inte bra.

    Brödet blev bra, åt det till lunchen hos min mamma idag. Hon tyckte också det var gott. Men det var dock inte så som jag tänkt mig. Så ska nog försöka skicka i väg ett litet försynt mail till kompisen för att fråga efter receptet...fråga kan man ju alltid göra.. För det går mig på huvudet det här brödet. haha.

    Jo helgen. I morgon sätter jag mig på tåget och kommer inte vara uppe i Degerfors förrän 21.30 på kvällen och då blir jag hämtad av någon där på stationen som tar mig till folkhögskolan som det ska vara på. Sen på fredagen på dagen är det lite föreläsningar som jag tänkt vara med på. Eftermiddagen och kvällen där känns lite sådär för min del.. vet inte hur jag ska göra där. Och sen ser det ut som att båda mina små presentationer/föredrag kommer ligga under lördagen. De kommer ha lite aktiviteter under kvällen som känns lagom lockande. Disco är inget jag är vidare intresserad av...haha. Så det är ju möjligtvis lördagkväll. Om jag har möjligheten att smita ifrån. men det borde de väl inte ha några synpunkter på? Sen kommer ju Anna också att vara med under helgen och jag vet inte huruvida hon har tänkt sig.. Sen på söndag blir det hemgång vid lunch och förmiddagen hade jag tänkt vara med på. Detta är utefter det preliminära schemat som jag fått...
    Hur ser det ut för dig?

    Nu äntligen (eller ja, inte äntligen för jag vill ju inte...) har jag fått min tid till koloskopin. Måndagen efter midsommar. Kul helg...hehe. Men jag har fått en tid i af!
    Sköt om dig. Hoppas din lediga dag i morgon blir skön! Hörs säkert innan jag åker!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Elsa: Hej! Ne, har varit så trött och seg. Kom på själv idag att jag nog kör på fast jag inte vet var jag kommer hamna om jag inte tänker efter. Somna vist och sov i två timmar, men nu vakna jag och ska se greys anatomy :)
    Så underbart att vara ledig imorgon.
    Bra gjort av dig md cyklingen! Farfar, hoppas farfar bara var trött eller så så det inte är något?!
    Ja du har ju verkligen försökt hitta brödet, hoppas din kompis mailar tillbaka =)
    Helgen ja, låter som en bra helg för dig. Känns det som du har med allt inför din uppgift?
    Lördagkvällen opps, jag har ju allt den kvällen, festival, sexparty. Så du. Men festivalen ska inte ses så mycket och är från 12-01 så inget som jag jag vet just nu vilka tider jag kommer vara där. Sexpartyt tror jag är kl 19, har tackat nej till det. Men får ångra mig i sista sekund om jag känner jag hinner med det. Och så du... vill så gärna träffa dig. Så en tid vore bättre för mig. Men vi får helt enklet göra så att du för av dig fredag kväll, lördag förmidag när du vet mer och har talat med Anna. För ses ska vi göra :P Har även pratat med K, en tjejkompis i fårn Karlskoga som jag träffade på förra ungilco träffen, vi funderar på att hinna ta en kaffe eller så om jag kommer till karlskoga.
    Vad har du för önskemål om vi ses? Bio, ut och käka? Örebro eller vill du stanna i Karlskoga? Allt handlar om när det blir känns det som. Men så du vet hur tankarna går hos mig :)
    Åh, en tid till koloskopin, skönt. Men ja inte skönt. Fast nu har du en tid som du säger. Jag hoppas den kommer gå bra.
    Ja vi hörs nog av... du vet var jag finns om det är någto :)
    Trevlig kväll,många kramar

    SvaraRadera