fredag, maj 08, 2009

TUR?!

Wow, idag hade jag tur. Tack tack tack, min kollega är bra han. Jag kom ju hem sent igår (inte senare än jag brukar lägga mig egentligen, men jag var ju aktiv sent). La mig på engång och tror jag somna på studs.
Vakna när klockan ringde 04:30, kände mig rätt pigg (ni vet då där övertrötts pigg, att man sovit för lite så man inte kommit in i riktiga sömnen än) Gjorde ordning mig och 04:50 var jag klar, kollegan ringde om ett larm och jag svarade att det är ju en halvtimme kvar innan jag börjar, men icke. Det är fredag börjar 05:00 istället för 05:30, så jag tog på skona och tog handväskan och åkte på studs... var på jobbet 05:00 :P Så nu 06:00 öppna jag för trafiken, tur jag hade. Annars hade det gått käpp-rätt-åt-h*vete, retn ut sakt. Då morgonronden tar drygt 40 min, men tack tack igen.

Kollegan har städat fint sen igår kväll (kvälls passet), men han har ätit fiskbullar. Luktar i HELA kuren. Så idag sitter jag som i en fisk kur *pinsamt* haha.

Men men, jag är glad för jag gjorde inge fel idag pga att min andra kollega råka ringa och snacka om en annan sak.

Tur ja tur ska ska man ha ibland. Köpa en trisslott kanske !?

Även om jag hann så stressa jag i huvudet, var ju redan upp speedad.
Nu blir det frukost!

4 kommentarer:

  1. Morrn Nilla! Vilken tur att han ringde, ibland ska man ha det där flytet! Och visst känns det bra när man lyckas...hehe.

    Fiskbullar *mums* Billig och god mat :P Fast luktar kanske desto mindre gott. Och särskilt när man själv tvingas sitta i stanken. Bara ingen tror att det är du...haha.

    Nu har jag uppdaterat i min blogg och jag kan väl lite försiktigt säga som så att det är den där fenix som skrivit om mig och jag blev så förbannad igår. För det är så himla onödigt. Jag skulle kunna lägga upp en hel spya här nu, men väljer att inte göra det för risken är väl att man får den i ryggen sen. Men du vet ju hur mina tankar ring bloggen svängt den senaste tiden och så får man nått sånt kastat i nyllet. Inte nog med det så har jag den senaste veckan haft en liten "dispyt" med pappa och fick mig en liten släng från honom i går med så jag kände mig totalt värdelös igår. Men jag vet att jag inte ska bry mig, men dte är inte så lätt när det känns som om världen ibland rasar över en..

    Jag hoppas på att Anna snart kontaktar mig angående den helgen för familjelägret. Och du är så snäll som erbjuder dig att hjälpa till! =) Jag misstänker att jag blivit medbjuden eftersom jag växt upp med min crohn. Det var barn upp till 15 år som kommer delta tillsammans med sina familjer, så då passar väl jag in där i och med att jag inte var så gammal när jag fick min diagnos. Jag hoppas som sagt att ANna snart hör av sig för då vet jag hur jag kan boka biljetter och så. Och då hade det ju varit roligt om jag kunnat komma förbi dig också, två flugor i en smäll. Och det borde väl inte vara omöjligt för dem att betala biljetterna ändå?! Eller? Om jag stannar en natt mer eller mindre eller om jag tar den ena natten hos dig?

    Så nu är det äntligen helg. Hur ska du spendera den? Jag hoppas du tar det lite lugn i alla fall?

    Hur gick det med magen? Ordnade den till sig?
    Nu ska jag fortsätta att läsa i din blogg och sen ta en dusch och lugna ner mig... Blev så jävla uppretad rent ut sagt. Men skönt med lite normala och stödjande kommentarer. ;)

    Hej hopp så länge!! Kramar

    SvaraRadera
  2. Elsa: Ja hade tur :) som du säger, känns bra att lyckas ibland.
    Hela morgonen har varit en utmaning, man känner såna här dagar att man kan sitt jobb :)
    Har varit kaous, ordagrant! Men jag har läst upp det nu iaf. Men kommer hålla på hela dagen, men kausen är under kontroll :P
    Precis, får hoppas dom inte tror det är jag. HAHA.
    Ska läsa din blogg nu när jag har nystat upp kauset.
    Måste kika vad det var hon skrivit...
    Låter som du haft en riktigt tuff dag igår =( Som du säger, känns inte bra alls när värledn rent ut sakt rasar över en.
    Man kan ju inte bara trunta i det heller, Men vi är nog motagliga som sagt, när det är mycket och det är tufft, men fraför allt att vi ändå tänker på ett annat sätt lite, svårt att förklara men iaf.
    Men kom ihåg en sak gumman, DU ÄR INTE VÄRDELÖS!
    Ja hoppas Anna hör av sig snart, märks hur det blir med allt. Är kul du ska dit, ja som du säger du har ju vuxit upp med din sjukdom.
    Familjedagarna behöver dom ju även barnpassning, vi får se om det är det du får fylla ut dagarna med :)
    Jag tycker det inte borde spela nogon roll om du åker dagen efter är ju upp och nedresa trotts allt. Och det är nog tilloch med billigare om det är en vardag istället för söndag :) Så då kan dom ju inte säga något :P
    Du är iaf välkommen till mig, så du vet. Beroende på hur det blir ska jag nog då försöka bytta måndagen mot en torsdag med min kollega, för jag är inte ledig måndagen. Men det tar vi när vi vet hur allt blir.
    Helgen, ja du skulle gått på marken idag tänkte jag. Men blir nog att jag struntar i det. Då jag har 500 kr kvar på 14 dagar och bensin och allt måste finnas i bilarna :( Blir rejält knapert, pappa ska ha sin tank fylld med 70 liter kostar en del, måste ha minst 400 kr att fylla min med bensin när den/om den kommer tillbaka på onsdag. Vore skönt om man hade en tusenlapp till. Men icke.
    NOg om pengar, jag löser det. På nått vänster.
    Funderar på att sova när jag kommer hem sen gå upp och duscha sen ut i trädgården och greja. Om jag inte ska åka och lämna bilen hos pappa, då måste jag ta mig hem på nått sätt (gratis typ).
    Sen söndag vet jag inte hur jag löser. Kanske stannar hos tjejerna i hjortkvarn över helgen? Men vill ju pyssla i min trädgård, plus att syster ville ha barnvakt lördagen. Får se hur jag löser allt.
    Söndag måste jag ju låna bilen igen iaf. Ja du hör ju, ska bli skönt när man får sitt eget igen. Fast jag har super tur och är jätte glad jag kan låna bilen, är det ju mer att tänka på och kostar mer.
    Tar på krafterna plus att det varit mycket både veckorna och helgern. Sova nästa, ide, kan människor gå i det?! :P
    Hur ska du spendera din helg?
    Magen, ja vet inte har inte hunnit känna efter, hade ont i går, men tror just den känslan försvann någorlunda. Eller är jag van? Vet inte, men gör inte ont nu iaf tror jag, ja det låter förvirrande, men är så förvirrande. Tröttheten börjar ta i här känner jag, måste ha ögonen öppna i fyra timmar till. *håller ut*
    Hoppas duschen var skön och att du kunnat lugna ner dig lite! (ska läsa det där snart)
    Var rädd om dig så hörs vi snart.
    Mm, stödjande kommentarer och annat är guld världa!
    Kram kram kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad jobbar du med för spännande saker då som får larm mitt i natten?? :P
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Hanna: Jobbar som väktare, så det blir ett och annnat larm ;) Tack, trevlig helg på dig med!

    SvaraRadera