fredag, maj 22, 2009

Klämdag

Bloggfri torsdag, jag kan lova att jag hade fridag på det mesta igår.
Skönt skönt!
Men ingen kommentar här i bloggen att jag var saknad ;P

Nu är man på jobbet igen, just gått klart morgon ronden. kom upp förbi en stenmur vi går fårbi, då sprang en hjort i världens fart därifrån. Blev nog lite rädd när jag kom där så där dags, just när den stod och åt :)

Ingen frukost macka, så det blir knäcke med kaviar och kaffe. Vilken kombination, men men näring iaf.

Idag kom lönen, efterlängtad kan jag lova!
Blir att tanka bilen FULL!
Köpa mat för veckan, har kommit på att jag ska handla veckovis. Så mycket av det jag handlar som går ut annars.
Sen blir det att kolla och ev inhandla:
Dator minidator (min har ju varit trasig sen veckan innan påsk)
USB minne 16GB
Ev ett fodral till datorn med, så den blir ännu mer släpvänlig.
Gräsklippare eldriven med uppsamlare
Elvinda
Vattenslang i vinda
Fäste för vattenslang till kranen
Spade
Ett fodral (kondom) till mitt parasoll
Hårfärg
Ja det var det jag ska göra

Sen när jag kommer hem ska jag betala räkningar och lite lån till vänner jag haft. Så skönt att hamna i fas lite iaf. Då är är det sånt som jag "lånat" av mig själv kvar. om man kallar det så.
Blir att jobba hela sommaren, längtar till sista veckan i juni då jag får mitt schema för juli augusti och september.
Men vist är det lite konstigt.
Om vi ville vara lediga något innan den sisata augusti, var vi tvungna att ta ledig inför det innan sista februari.
Men jag som annars jobbar jämt kan inte få mitt "sommar" schema förens som vanligt, dvs fem dagar innan nya kalendermånaden.
Borde inte jag som anställd kunna få lite i tid så jag också kan planera min semester. För även om jag jobbar vill jag ju boka resor och annat på helger och ledig tid.
Men som jag säkert nämnt tidigare, får jag schemat och något jag bokat in krockar med det. Så får jag helt enkelt säga att det och det datumet kan jag inte jobba. Jag jobbar ju på som vanligt, har ju mina garanterade 100timmar. Sagt att jag vill jobba sommaren och så, så det vill jag. Men eftersom jag har kontrakt på måndag tisdag och onsdag, så kan jag ju en fredag tex boka in saker. Låter hårt jag vet, men vår nya planeringspool som det kallas... ne jag ska inte säga något =)
Tur jag överlever ;P Eller det märks ju när jag får mitt schema föresten, då jag ser då om jag tjänar tillräckligt för att överleva kostnaderna.

2 kommentarer:

  1. men du skriver ju så mycket, mste vara skönt med en bloggfri dag;P härligt med lön, min kommer på måndag...
    det har dykt upp ett nytt forum för mag och tarmsjuka: skitsjukdomar.ning.com
    kika in där!

    SvaraRadera
  2. Hanna: Ja det blir en del, men nästintill inga kommentarer. Får blogga mindre och i samma inlägg, annars brukar jag försöka skriva ett ämne i ett inlägg om man säger så. Men ingen som fastnar och kommenterar ;)
    Ja de var skönt. Och lönedagen var ännu skönare :P nästa månad börjar vi få den 25e.
    Har shoppat två elektronikprylar idag =)
    Åh, måste jag kolla in när jag har mer tid, är ju fredag kväll nu.
    Funderar på att häva mig iväg till Karlskoga och gå ut med några vänner, men lite sent hemma.
    Hoppas du har det bra :) Kram

    SvaraRadera